وزیر امور خارجه نیکاراگوئه: نیکاراگوئه آمادگی دارد در اسرع وقت توافقات صورت گرفته در حوزه های مختلف با ایران را اجرایی نماید

وزرای خارجه ایران و نیکاراگوئه در خصوص توسعه و تعمیق روابط و همکاری‌ های دو جانبه میان دو کشور گفت‌ و گو و تبادل نظر کردند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت وزارت امور خارجه ایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه جمعه، ۸ بهمن، در گفت‌ و گوی تلفنی با دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در خصوص توسعه و تعمیق روابط و همکاری‌ های دو جانبه میان دو کشور گفت‌ و گو و تبادل نظر کرد.

امیر عبداللهیان در این گفت‌ و گو پیروزی دانیل اورتگا و جبهه ساندنیست ها را در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در نیکاراگوئه تبریک گفت و بر آمادگی ایران برای توسعه و گسترش روابط و همکاری میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور محسن رضایی معاون رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در نیکاراگوئه اظهار داشت: «حضور معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری با کشور های آمریکای لاتین و به ویژه نیکاراگوئه اهمیت قائل است».

وزیر امور خارجه ایران افزود: «ما آمادگی داریم تا تمام توافقاتی که در سفر معاون رئیس جمهور ایران به نیکاراگوئه انجام شده است را عملیاتی و اجرایی کنیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ضمن دعوت از همتای نیکاراگوئه ای خود برای سفر به ایران، اظهار داشت: «خوشبختانه روابط سیاسی دو کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدوارم که در آینده نزدیک بتوانیم همکاری‌ های اقتصادی دو کشور را نیز بیش از پیش گسترش دهیم».

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این گفت‌ و گو ضمن قدردانی از تبریک پیروزی اورتگا در انتخابات این کشور و همچنین حضور معاون رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در نیکاراگوئه، میزبانی از هیأت ایرانی را افتخاری برای کشورش دانست و ابراز داشت که حامل بهترین سلام های رئیس جمهور نیکاراگوئه برای رئیس جمهور، دولت و مردم ایران می‌باشد.

او تأکید کرد توافقات مختلفی در بخش‌ های مختلف اقتصادی اعم از دارو، علوم و تکنولوژی‌ و صنعت انجام شده است و نیکاراگوئه آمادگی دارد در اسرع وقت این توافقات را به پیش برده و اجرایی نماید.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه متقابلاً از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد و سلام های گرم دانیل اورتگا را به رئیس جمهور ایران ابلاغ کرد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2099