دستگاه ژنراتور نانو حباب‌ ساز ایرانی به کشور بلاروس ارسال شد

شرکت نانو فناوری سراج، ابر ژنراتور نانو حباب‌ سازی به ظرفیت ۷۰ لیتر بر ثانیه که به سفارش کشور بلاروس ساخته شده بود را به این کشور ارسال کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت نانو فناوری سراج ابر ژنراتور نانو حباب‌ سازی به ظرفیت ۷۰ لیتر بر ثانیه که به سفارش کشور بلاروس ساخته شده بود را به این کشور ارسال کرد. ژنراتور ساخته شده قابلیت افزایش میزان اکسیژن محلول آب تا ۴۰ ppm را داشته و ابعاد نانو حباب‌ های تولیدی در آن کمتر از ۵۰ نانو متر است. از دیگر مزایای ژنراتور نانو حباب ساز تولید شده، عدم نیاز به مصرف برق مازاد است. این دستگاه در بخش پرورش ماهی کشور بلاروس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسین کازرونی مدیر عامل این شرکت می‌گوید: «این فروش صادراتی علاوه بر منفعت مالی برای شرکت نانو فناوری سراج، مزیت‌ های دیگری نیز داشته است. برای مثال ما برای تامین نیاز این مشتری بلاروسی، یک ژنراتور برای کار در مقیاس بسیار بالا ساختیم که ظرفیت ۷۰ لیتر بر ثانیه را دارد. همین کار یک فناوری سطح بالاتری را در اختیار ما قرار داده است و امکان استفاده از این فناوری در قفس‌ های پرورش ماهی درون دریا را فراهم می‌کند. در حال حاضر شرکت‌ های بسیار کمی هستند که به چنین دانشی برای استفاده از نانو حباب‌ ساز در قفس‌ های پرورش ماهی درون دریا دست پیدا کرده‌اند. ما این امکان را پیدا کرده‌ایم که بتوانیم در چنین مقیاسی کار کنیم».

به گفته وی با تولید این دستگاه، شرکت نانو فناوری سراج دانش فنی تولید ابر ژنراتور های نانو حباب‌ ساز را که می‌تواند در طیف گسترده‌ ای از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد را کسب کرده است. این موضوع حتی قابلیت استفاده از دستگاه‌ های تولیدی این شرکت را در قفس‌ های پرورش ماهی درون دریا امکان‌ پذیر می‌سازد.

پلتفرم تولید نانو حباب شرکت نانو فناوری سراج، قابلیت تولید انواع نانو حباب‌ های گازی (اکسیژن، هوا، ازن و …) را درون آب و دیگر سیالات دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، استفاده از آب حاوی نانو حباب اکسیژن به‌ طور مستقیم بر روی سلامت ریشه موثر بوده که منجر به بهبود جذب عناصر مغذی از طریق ریشه می‌شود. این موضوع منجر به افزایش تولید گیاهان شده و همچنین افزایش ماندگاری پس از برداشت، بهبود وزن ریشه، از بین رفتن پاتوژن‌ ها و عدم نیاز به آفت‌ کش و قارچ‌ کش، افزایش جذب عناصر مغذی نظیر کلسیم و پتاسیم و افزایش وزن برداشت از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1953