صادرات ربات جراحی سینا به اندونزی

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، قرارداد صادرات ربات جراحی سینا و ایجاد دو مرکز مهارت‌های پیشرفته جراحی رباتیک از راه دور، در اندونزی به شکل مجازی به امضا رسید.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، روزیکشنبه، ۱۷ مرداد، به صورت مجازی میزبان بودی گونادی سادیکین، وزیر بهداشت کشور اندونزی شد. همچنین هیاتی به سرپرستی پروفسور عبدالقدیر، معاون درمان وزیر بهداشت اندونزی، به دیدار معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آمدند و در این دیدار درباره افزایش همکاری‌های دوجانبه گفتگو صورت گرفت.

هدف اصلی از این سفر عقد قرارداد صادرات ربات جراحی سینا و ایجاد دو مرکز مهارت‌های پیشرفته جراحی رباتیک از راه دور در دو شهر باندونگ و جوکجاکارتا بود. در این نشست دو جانبه قرارداد میان شرکت رباتیک سینا (طرف ایرانی) و ایندوفارما (طرف اندونزیایی) به امضا رسید. همچنین با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، سند اجرایی بین ستاد نانو و معاونت درمان وزارت بهداشت اندونزی به صورت مجازی امضا شد.

ستاری گفت: «تلاش ما این است که این همکاری‌ها در قالب توسعه فناوری جراحی رباتیک تله، توسعه قوانین و مقررات مربوط به سلامت دیجیتال، توسعه زیرساخت‌های مرتبط و داروهای بیوتکنولوژی و API ادامه یابد».

بودی گونادی سادیکین وزیر بهداشت اندونزی نیز با اشاره به تشابهات زیاد بین دو  کشور بر همکاری متقابل تاکید کرد و گفت: «ما نیاز داریم از ایران دارو بخریم. داروهایی با فناوری پیچیده و کاربردی. همچنین در حوزه بیماری کرونا نیز خواهان خریداری داروهای ایرانی هستیم».

عبدالقدیر معاون درمانی وزیر بهداشت اندونزی نیز در این جلسه گفت: «با توجه به مساحت بالای کشور اندونزی و دسترسی سخت ما به بیماران، از ربات جراحی از راه دور سینای ایرانی استفاده خوبی خواهیم کرد و کاربرد زیادی برایمان دارد».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


صادرات ربات جراحی سینا به اندونزی | دانلود

شناسه: 1316