ترانزیت بالغ بر ۸۱ هزار تن کالا از مرزهای گیلان

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، طی چهار ماه اخیر، ۸۱ هزار و ۱۸۰ تن کالا از استان ترانزیت شده است که از این مقدار ۶۷ هزار و ۹۴۸ تن از مرز آستارا و ۱۳ هزار و ۲۳۲ تن از مرز انزلی بوده است.
به گزارش وستی پرس، 

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، روز شنبه، 16 مرداد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: «طی چهار ماه اخیر، ۸۱ هزار و ۱۸۰ تن کالا از استان ترانزیت شد که از این مقدار ۶۷ هزار و ۹۴۸ تن از مرز آستارا و ۱۳ هزار و ۲۳۲ تن از مرز انزلی بوده است».

وی افزود: «از این میزان کالای ترانزیت شده، ۲۸ هزار و ۵۶۱ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۵۲ هزار و ۶۱۹ تن کالا از استان خارج شده است».

وی به رشد ۲۷ درصدی در ترانزیت ورودی و افزایش ۴۱۲ درصدی ترانزیت خروجی از استان اشاره کرد و گفت: «انواع تخته و ورق گالوانیزه از عمده‌ترین کالاهای ترانزیت شده محسوب میشوند».

مدیرکل راهداری استان گیلان به آمار صادرات و واردات از مرز زمینی آستارا اشاره کرد و گفت: «طی مدت چهار ماه نخست امسال همچنین بالغ بر ۲۸۷ هزار تن کالا از مرز آستارا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است».

مرادی تصریح کرد: «میوه و تره بار نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا طی چهار ماه سال جاری بوده است».

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت: «طی همین مدت ۳۷ هزار و ۵۰۳ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است».

مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۶۸ دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: «طی چهار ماه گذشته، ۱۵ هزار و ۶۵۳ دستگاه کامیون به مرز آستارا وارد و ۱۷ هزار و ۸۰۵ دستگاه کامیون از این مرز خارج شده است».

چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۴۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا در حال حاضر در استان گیلان فعال می باشند.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1312