صادرات ۵۷ میلیون دلاری قم در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰

به گفته رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، صادرات استان از ابتدای سال جاری تا تیرماه از نظر ارزشی، ۴۲ درصد رشد کرده‌ است.
به گزارش وستی پرس، 

سید مجتبی فرهادی، رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، روز سه‌شنبه، ۱۲ مرداد، در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: «صادرات قم از ابتدای سال جاری تا تیر ماه از نظر ارزشی ۴۲ درصد رشد داشته و با این حساب در ۴ ماه ابتدای سال از ۴۰ میلیون دلار در سال ۹۹ به ۵۷ میلیون دلار در سال جاری افزایش یافته است».

فرهادی ادامه داد: «در این مدت صادرات قم از نظر وزنی به ۶۳ هزار تن رسیده است».

بگفته وی کشورهای هدف صادراتی قم نیز در این مدت به ۴۰ کشور رسیده‌ است و کشورهایی مانند بلغارستان، سوریه، کنیا، کویت، رومانی، ایتالیا، لبنان، تاجیکستان، مقدونیه، اسپانیا، قطر و ساحل عاج طی مدت مذکور به جمع آنها افزوده شده اند.

وی افزود: «مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، هیدروکربن های سبک و سنگین، محصولات لبنی، مفتول مس، کفش و دمپایی، الیاف مصنوعی، آلومینیوم و صنایع وابسته، ماشین آلات و مصنوعات روی، مهمترین محصولات صادراتی قم هستند».

رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، از مهمترین بازارهای صادراتی این استان را به ترتیب کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، امارات، آلمان، هند، ترکیه، روسیه، ازبکستان و آذربایجان برشمرد.
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1252