نشست رئیس مجلس ایران با فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و سوریه در دمشق

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پس از ورود به سوریه اولین نشست خود را با فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و سوریه جهت بررسی رفع موانع مالی و لجستیکی تجارت با سوریه برگزار کرد. 
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که روز سه‌شنبه، ۵ مرداد، وارد دمشق شد در نخستین نشست رسمی خود، پای حرف ها، پیشنهادات و نکات حدود ۵۰ نفر از بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی، صنایع و کشاورزی بخش های خصوصی ایران و سوریه نشست.

این دیدار با حضور محمد ثامن الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه برگزار شد.

رئیس مجلس ایران در ابتدای این دیدار هدف از سفر خود به سوریه را گسترش و عمق بخشیدن به فعالیت های اقتصادی، کشاورزی و تجاری دو کشور اعلام کرد.

وی با تاکید بر لزوم چاره اندیشی برای مقابله با جنگ اقتصادی که توسط دشمن به کشورهای مقاومت تحمیل شده است و با اشاره به عدم امکان استفاده از سوئیفت بدلیل این جنگ گفت: «لذا حتما باید بانک های مرکزی دو کشور در یک سیستم مالی و بانکی این مسئله را حل کنند».

قالیباف بر لزوم حل مشکلات لجستیکی و بانکی و مالی از طریق سفارت ایران در سوریه تاکید و همچنین از مسئولان اقتصادی و تجاری سوریه درخواست کرد تمهیدات لازم برای رفع این مشکلات و ایجاد انگیزه برای بخش های خصوصی دو کشور را فراهم کنند.
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1200