نشست مدیرکل شیلات هرمزگان با سرکنسول قزاقستان در بندرعباس

هرمزگان و قزاقستان علاقمند به گسترش همکاری هستند

مدیر کل شیلات هرمزگان در دیدار با سرکنسول قزاقستان در بندرعباس بیان داشت: شیلات هرمزگان یکی از وسیع ترین و بزرگترین تولید آبزیان را از صید و آبزی پروری دریایی دارد و امیدواریم همکاری های خوبی در زمینه آبزی پروری و شیلات بین هرمزگان و قزاقستان برقرار شود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالرسول دریایی، مدیرکل شیلات هرمزگان، در دیدار با سر کنسول قزاقستان در بندرعباس با حضور نماینده وزارت امورخارجه در بندرعباس و رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان آبزیان هرمزگان و معاونان اداره کل گفت: «امیدواریم همکاری های خوبی در زمینه آبزی پروری و شیلات بین هرمزگان و قزاقستان برقرار شود».

دریایی اظهار داشت: «استان هرمزگان با تولید 313 هزار تن آبزیان از صید و آبزی پروری دریایی در سال، رتبه اول صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است».
بگفته وی عمده محصولات استان در بخش تولید آبزیان عبارت است از پرورش آبزیان دریایی، میگو، ماهی در دریا یا قفس و همچنین پرورش ماهیان گرمابی مثل ماهی کپور، ماهیان خاویاری و پرورش جلبک.

وی اذعان داشت: «استان هرمزگان سالانه بالغ بر 70 هزار تن محصولات آبزی که داخل کشور مصرف نمی شوند مانند ماهی یال اسبی به کشورهای اروپایی، آسیایی، کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می کند».

دریایی تاکید کرد: «می‌توانیم به واسطه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان ارتباط خوبی را با تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان آبزیان قزاقستان ایجاد بکنیم».

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: «این مهم می تواند باب جدیدی در توسعه شیلات و جهش در رونق و تولید برای هرمزگان باشد و همچنین قزاقستان می تواند آبزیان سالم و  با کیفیت از این طریق در سفره مردم خود قرار دهد».

دریایی انتقال دانش و فناوری بین دو استان کشور قزاقستان و استان هرمزگان، سرمایه‌گذاری متقابل و همچنین بحث صادرات آبزیان در واقع صادرات آبزیان کشور ما به کشور قزاقستان و همچنین آبزیانی که  در کشور قزاقستان تولید می‌شود به ایران و همچنین صادرات به دیگر کشورها با توجه به دسترسی ما به آب های بین المللی  را سه محور مهم برای افزایش ارتباطات هرمزگان و قزاقستان خواند.
در ادامه  نیسان سر کنسول قزاقستان در هرمزگان با بیان اینکه قزاقستان در خصوص پرورش آبزیان دریایی رتبه خیلی خوبی دارد تصریح کرد: «در دریاهای ما ماهیانی مثل ماهیان خاویاری و ماهیان خوب دیگر دریای خزر به وفور یافت می شود».

وی با بیان اینکه به دلیل عدم دسترسی قزاقستان به آبهای آزاد، ایران از لحاظ استراتژیک جزو کشورهای بسیار مهم برای قزاقستان محسوب می شود که بحث آبزی پروری نیز یکی از دلایل اصلی و مهم ایجاد کنسولگری در این استان است.

نیسان در خاتمه تصریح کرد: «در کل بین دو کشور روابط دوستانه بسیار قوی وجود دارد و به طور کلی با توجه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری و مشترکات فرهنگی بین دو کشور فرصت بسیار خوبی است که بیشترین بهره را از آن ببریم».

وی تاکید کرد دولت قزاقستان تمام تلاش خود را به کار می برد تا ارتباطات خوب و مناسبی بین دو کشور برقرار شود.

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1085