کنفرانس خبری سخنگوی وزارت امور خارجه:

توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی کنفرانس خبری هفتگی خود تاکید کرد که در خصوص توان دفاعی جمهوری اسلامی  ایران نه هیچ وقت مذاکره شده ،نه مذاکره میشود و نه مذاکره خواهد شد.
به گزارش وستی پرس، 

سعید خطیب زاده امروز، دوشنبه، طی کنفرانس خبری هفتگی خود در تهران اظهار داشت: "در خصوص توان دفاعی جمهوری اسلامی  ایران نه هیچ وقت مذاکره شده ،نه مذاکره میشود و نه مذاکره خواهد شد".

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نیازهای ملی ایران تعریف میشود که بصورت کاملا مستقل انجام می شود افزود: "درخصوص موضوع موشک هم یک بار در برجام و در قطعامه ۲۲۳۱ آمده و قضیه فیصله پیدا کرده است".

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها خود در مذاکرات حضور داشتند و میدانند که موضوع موشک که یک موضوع ثانویه است از حیّز انتفاع ساقط است گفت: "بر همین اساس هم بود که در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ کلیه قطعنامه ها مفاد قطعنامه های قبلی سازمان ملل در خصوص موشک ها از جمله قطعنامه ۱۹۲۹ ملغا شد. برخی محدودیت هایی هم که باقی مانده بود طبق جدول زمان بندی برجام در ۸ سال پس از اجرا یعنی در ژانویه ۲۰۲۳ ملغا میشود".

خطیب زاده افزود: "اساسا چیزی را که یک بار درخصوص برجام مذاکره کردیم، هیچ قسمتاش را دوباره مذاکره نمی کنیم. خود آمریکایی ها هم بهتر میدانند. اینها اظهار نظرات داخلی است و برای جمهوری اسلامی ایران ارزشی ندارد. ما جوابمان همان است که بود. اجرای کامل برجام بدون شرط کامل و جبران مافاتی که انجام شد".

شناسه: 9