نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

پس از درگیری های اخیر در منطقه قره باغ و حصول آتش بس بین طرفین مناقشه، طرف ها و بازیگران این منطقه در صدد احیای طرح ها و کریدور های حمل و نقل آن برآمدند و جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش موثر و مهمی در احیای این طرح ها داشته باشد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از کانال اطلاع رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تلگرام، از امروز، 28 اردیبهشت، به مدت دو روز نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شهر تبریز برگزار می شود.

در این نشست مسائل مربوط به حمل و نقل جاده‌ای، کنوانسیون‌های بین المللی حمل و نقلی، عوارض دریافتی از سوی طرفین و سایر مسائل فنی مشترک در مبادی ورودی و خروجی دو کشور از جمله در نخجوان مورد بررسی و توافق قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که پس از درگیری های اخیر در منطقه قره باغ و حصول آتش بس بین طرفین مناقشه، طرف ها و بازیگران این منطقه در صدد احیای طرح ها و کریدور های حمل و نقل آن برآمدند و با سرعت فزاینده ای درحال بررسی و تحقق این طرح ها می باشند. بنظر می رسد با توجه به همجاری ایران با این منطقه و سیاست سازنده ای که تهران در روند حل و فصل این مناقشه دارد، جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش موثر و مهمی در احیای مسیر های حمل و نقل منطقه داشته باشد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 810