امضاء تفاهمنامه همکاری جهت شتابدهی به تجاری سازی و صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان به کشورهای همسایه

مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، جهت شتابدهی به تجاری سازی و صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان به کشورهای همسایه تفاهم‍نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، روز شنبه، 18 اردیبهشت، تفاهم‍نامه همکاری امضا کردند.

در مراسم انعقاد این تفاهمنامه، مهدی اقتصادی، سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران با بیان اینکه این تفاهمنامه که با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها منعقد می‌شود، گفت: «در پی رسیدن به الگویی مناسب هستیم تا بتوانیم مسائل مورد نیاز کشور را در حوزه صادرات دانش‌بنیان مرتفع کنیم».

او تصریح کرد: «در این مسیر قطعا به تعامل با پارک‌های علم و فناوری نیاز داریم تا بتوانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآوری که محصول تولید کرده و نیاز به تجاری‌سازی محصول خود دارند، حمایت کنیم».

اقتصادی افزود: «جامعه هدف ما برای صادرات کشورهای همسایه‌ای هستند که حتی با وجود تحریم‌ها می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم. اگر در این میان دست‌اندرکاران وزارت خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با ما همراه باشند، می‌توانیم این مهم را محقق کنیم».

اقتصادی افزود: «حلقه گمشده در این میان برقراری تعامل و ارتباط مناطق با یکدیگر است. به این منظور برگزاری نمایشگاه‌هایی با همکاری اتاق‌های مشترک بازرگانی، همسو کردن کمیسیون‌های مختلف اتاق ایران و در ادامه شناسایی فرصت‌ها در قزاقستان برای بازرگانی در ایران از اقداماتی است که می‌تواند موثر باشد».

امیرعابدی رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: «این تفاهمنامه برای تسهیل فعالیت‌های فعالان بخش خصوصی در حوزه تجارت لازم است به شرطی که منجر به اقدامات اجرایی شود. ضمن اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برای شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان در حوزه روابط خارجی و فعالیت‌های اقتصادی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 780