گفتگوی تلفنی روئسای جمهور روسیه و ازبکستان

به گزارش وستی پرس، 

روئسای جمهور روسیه و ازبکستان طی تماس تلفنی روابط دوجانبه، همکاری در مبارزه با پاندمی کرونا و وضعیت آسیای مرکزی را بررسی کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسمی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه و شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان امروز، 17 اردیبهشت، طی تماس تلفنی مسائل دوجانبه را بررسی کردند.

طرفین ضمن ابراز تبریک متقابل به مناسبت 76-امین سالگر پیروزی در جهنگ جهانی دوم بر اهمیت ویژه این روز برای ملت های دو کشور تاکید کردند.

رهبران دو کشور نسبت به توسعه روزافزود روابط راهبردی و متحدانه روسیه و ازبکستان ابراز رضایت کرده مسائل روز روابط دوجانبه را با تاکید بر مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور، بررسی کردند. همچنین توجه ویژه ای به تلاش های مشترک در مبارزه با پاندمی کرونا، از جمله ساماندهی تولید واکسن در خاک ازبکستان شده است.

در گزارش کرملین آمده است: «در زمان بررسی وضعیت آسیای مرکزی، از جمله از روزنه اتفاقات اخیر در مرز تاجیکستان و قرقیزستان، روئسای جمهور دو کشور از توافق دوشنبه و بیشکک در خصوص حل و فصل مناقشه از طریق سیاسی و دیپلماتیک استقبال کرده و بر آمادگی مساعدت همه جانبه برای تثبیت وضعیت تاکید کردند.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 756