اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تجار اروپایی موضوع همکاری با اتحادیه اروپا را بررسی کردند

وزیر تجارت کمسیون اقتصادی اوراسیا با تجار اروپایی، نمایندگان ابتکار تجارت آزاد "از لیسبون تا ولادیواستوک"، دیدار و در خصوص همکاری های اتحادیه اقتصادی اوراسیا با اتحادیه اروپا گفتگو کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه کمیسیون اقتصادی اوراسیا، آندری سلیپنیوف، وزیر تجارت کمسیون اقتصادی اوراسیا در دیدار با تجار اروپایی، نمایندگان ابتکار تجارت آزاد "از لیسبون تا ولادیواستوک" گفت: «چگونگی تنظیم روابط اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتحادیه اروپا به موازات تحول فن آوری که در جهان در جریان است، اهمیت فوق العاده ای دارد. فن آوری گذرگاه های حمل و نقل دیجیتال، تجارت الکترونیک و "دستور کار سبز" اهمیت ویژه ای در ابعاد قاره ای دارند».

وی تصریح کرد که در شرایط نبود همکاری با اتحادیه اروپا، کمیسیون اقتصادی اوراسیا با کمیسیون اروپایی در تماس است و مسائل مربوط به مدیریت تجارت و روابط اقتصادی را بررسی می کند.

اولف اشنایدر، رئیس ابتکار "لیسبون تا ولادیواستوک" به نوبه خود در این دیدار با توضیح اینکه این ابتکار در سال 2015 میلادی بوجود آمد و تا به امروز 100 شرکت از 12 کشور اروپایی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را در بر دارد گفت هدف اصلی این ابتکار بررسی امکان همسو سازی قوانین برای تسهیل روند تجارت بین المللی است. در چارچوب ابتکار شش گروه کاری در زمینه گمرک و حمل و نقل، گواهی و مجوز، تـسهیل نظام روادید، محیط زیست، مقررات بازار مشترک دارو و امور مالیات فعالیت می کنند.

سلیپنیوف افزود: « ما با دقت روند توسعه ابتکار "لیسبون تا ولادیواستوک" را رصد می کنیم. معتقدیم که ایده های این حرکت که مبتنی بر منافع جدی تجار اوراسیایی و اروپایی است، می تواند تاثیر مثبتی بر همکاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتحادیه اروپا داشته باشد».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 639