فهرست اقدامات متقابل روسیه در قبال تحریم های آمریکا و لهستان

با توجه به اقدامات اخیر دولت آمریکا و اخراج دیپلمات های روسیه از لهستان مسکو اقدامات متقابلی را اتخاذ کرده است که در بیانیه وزارت امور خارجه این کشور بیان گردیده است.
به گزارش وستی پرس، 

وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه در جواب به اقدامات و تحریم های اخیر واشنگتن و اخراج سه تن از کارمندان سفارت روسیه در لهستان بیانیه ای را در سایت خود منتشر کرده است که فهرست اقدامات متقابل مسکو در آن ذکر شده اند.

در بیانیه آمده است: «اقدام جدید دولت بایدن علیه کشور ما، مسلما، نمی تواند بدون پاسخ بماند. ظاهرا واشنگتن تمایلی به قبول این حقیقت ندارد که طبق واقعیات جدید ژئوپلیتیک اجبار و دیکته یک جانبه دیگر جایی ندارد و سناریوهای شکست خورده "بازدارندگی مسکو" که آمریکا بصورت کوته بینانه بر اجرای آن پافشاری می کند تنها منجر به روند قهقرایی روابط روسیه و آمریکا می شود».

دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که در جواب به تحریم های ضد روسی در آینده نزدیک اقدامات ذیل اتخاذ خواهد شد:

  • بر مبنای متقابل اخراج کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا به تعداد برابر با اقدام دولت آمریکا علیه دیپلمات های روسیه.

در این بین با توجه به اقدام ورشو برای خروج سه تن از دیپلمات های روسی از لهستان مسکو تصمیم به اخراج پنج تن از دیپلمات های لهستانی گرفته است.

  • اعطای روادید به کارمندان دیپلماتیک موقت سفارت آمریکا محدود خواهد شد و تعداد آنها به 10 نفر در سال کاهش خواهد یافت.
  • بر اساس کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک و قوانین روسیه از جلمه قانون کار، اقداماتی در جهت توقف کامل بکارگیری شهروندان روسی و یا کشورهای ثالث در سفارت آمریکا، اتخاذ خواهد شد.
  • بدلیل تخلف مکرر کارمندان سفارت آمریکا در روسیه، مسکو بصورت یکجانبه اجرای بیانیه "خاک آزاد" مربوط به جابجایی آزاد پرسنل سفارتخانه را متوقف می کند.
  • روسیه قصد دارد فعالیت بنیاد ها و موسسات مدنی آمریکا که تحت نظارت وزارت خارجه و دیگر نهاد های حکومتی آمریکا هستند را متوقف کند.
  • با توجه به وضعیت بوجود آمده ضروری است که سفرای دو کشور جهت ارزیابی وضعیت و مشورت به پایتخت های خود بازگردند.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید می کند که تصمیمات فوق تنها بخشی از  اقدامات ممکن می باشد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 609