در گفتگو با "وستی پرس" مطرح شد:

در چارچوب برجام باید سازوکاری ایجاد شود که از آن محافظت کند

کارشناس مسائل هسته ای روسیه با تاکید بر اهمیت آغاز مذاکرات وین یاد آور شد که باید سازوکاری در نظر گرفته شود که در آینده حافظ برجام باشد و طرفین توافق، مثل آمریکا، دیگر از آن براحتی خارج نشوند.
به گزارش وستی پرس، 

آلکساندر اوواروف، مدیر موسسه غیر انتفاعی "اتم اینفو-سنتر" روسیه، ضمن تشریح نتایج و مهم خواندن مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: «یکی از مسائل بسیار مهمی که باید حل و فصل شود این است که باید سازوکاری در نظر گرفته شود که در آینده حافظ برجام باشد و طرفین توافق، مثل آمریکا، دیگر از آن براحتی خارج نشود».

اوواروف در گفتگو با خبرنگار "وستی پرس" همچنین افزود: «باید توجه داشت که برجام مدت زمان اجرایی مشخصی دارد و بنظر می رسد که آمریکا سعی خواهد کرد که این مدت را تمدید کند».

وی در خصوص اظهارات طرف های غربی مبنی بر تخلف ایران از برجام تاکید کرد: «موضوع اینجاست که این اتهامات بی اساس است. اقدامات ایران از روی اجبار بود. چرا که بدلیل رفتار و اقدامات ترامپ و در کل ایالات متحده آمریکا که از برجام خارج شده بود چنین وضعیت بحرانی بوجود آمد».

این کارشناس روس در خصوص موضع روسیه در مذاکرات کنونی وین گفت: «موضع روسیه در خصوص برنامه هسته ای ایران حدود بیست سال تغییری نداشته است. ما معتقدیم که نباید این موضوع را سیاسی بکنیم. اگر برجام بطور کامل احیاء شود روسیه بسیار خوشحال خواهد شد».

اوواروف با یادآوری این موضوع که گزارشات گروه های کاری برجام الزام آور نیست افزود: «آیا آمریکا عضو برجام است؟ در حال حاضر خیر. لذا نتیجه گیری می کنیم که این گزارشات صرفا جهت اطلاع و بررسی به طرف آمریکایی ارجاع خواهد شد و به عنوان پیشنهاد راه های بازگشت واشنگتن به برجام. البته ما بخوبی می دانیم که این گروه های کاری بصورت تنگاتنگ با دیپلمات های آمریکایی فعالیت خواهند کرد تا راه کاری بدست بیاید که مورد قبول آمریکا باشد».

متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید 

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 548