وزارت کشاورزی روسیه در راستای توسعه همکاری به ده کشور نماینده فرستاد

وزارت کشاورزی روسیه در راستای اجرای دستور ریاست جمهوری این کشور فعالیت های خود را در راستای ایجاد شبکه نمایندگان وزارتخانه در کشورهای دنیا ادامه می دهد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه وزارت کشاورزی فدراسیون روسیه، جدیدا ده نماینده این وزارتخانه در کشورهای مکزیک، تایلند، مالزی، عربستان سعودی، پرو، آفریقای جنوبی، نیجریه، غنا، آنگولا و اتیوپی مشغول به کار شده اند.

از جمله وظایف این نمایندگان تهیه پیشنهادات لازم در زمینه توسعه همکاری و انعقاد توافقات و قراردادهای بین المللی در بخش کشاورزی، برقراری ارتباط با نمایندگان بخش دولتی و خصوصی کشورهای میزبان و همچنین کمک به شرکت های روسی در مذاکرات با شرکای بالقوه. به عقیده مقامات این وزارتخانه توسعه شبکه نمایندگان در سراسر جهان باعث افزایش صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی روسیه به بازارهای جهانی خواهد شد.

دمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه در این خصوص گفت: «در آینده نزدیک نمایندگان وزارت کشاورزی به کشورهای کره جنوبی، چین، ویتنام و اسرائیل اعزام خواهند شد. اگر وضعیت اپیدمیک اجازه بدهد تا آخر سال حدود 30 کارشناس دیگر در بازارهای اولویت دار روسیه مشغول به کار خواهند شد».

بر اساس برنامه موجود، تا پایان سال 2020 میلادی در 50 کشور دنیا نماینده وزارت کشاورزی روسیه مستقر خواهد شد. لازم به ذکر است که این افراد از بین فارغ التحصیلان برنامه آموزش تخصصی تحت عنوان "نماینده در امور کشاورزی" انتخاب می شوند. این برنامه از سال 2019 میلادی توسط وزارت کشاورزی در دانشگاه روابط بین الملل مسکو تدریس می شود.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 538