شورای فدراسیون روسیه قانون مربوط به دوره های ریاست جمهوری را تایید کرد

شورای فدراسیون روسیه قانون مصوب دومای دولتی روسیه در خصوص دوره های ریاست جمهوری را که به رئیس جمهور فعلی این کشور امکان انتخاب مجدد را می دهد، تایید کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، شورای فدراسیون روسیه روز چهارشنبه، 11 فروردین، قانون مصوب دومای دولتی روسیه در خصوص دوره های ریاست جمهوری را که به رئیس جمهور فعلی این کشور امکان انتخاب مجدد را می دهد، تایید کرد.

بر اساس اصلاحات جدید در قانون انتخابات ریاست جمهوری هر شخص می تواند دو دوره به سمت ریاست جمهوری انتخاب شود و این شرط شامل حال رئیس جمهور حاضر کشور نمی شود. بدین ترتیب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فعلی روسیه می تواند برای دو دوره جدید به سمت ریاست جمهوری این کشور انتخاب شود.

دومای دولتی فدراسیون روسیه هفته پیش بسته اصلاحاتی را به تصویب رساند که بر اساس آن قوانین انتخاباتی کشور منطبق با اصلاحات جدید قانون اساسی تغییر می کنند. طبق مصوبه جدید پارلمان «هر شخص می تواند حداکثر دو بار به سمت ریاست جمهوری روسیه انتخاب شود. در عین حال محدودیت حاضر شامل اشخاصی که قبل از لازم الاجرا شدن اصلاحات جدید قانون اساسی این سمت را داشتند نمی شود». ضمن اینکه شرط انتخاب برای دو دوره متوالی از قانون حذف شد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 487