اصلی ترین شرکای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا

بر اساس آمار منتشر شده در ماه های اول سال 2021 میلادی اتحادیه اروپا بزرگترین وارد کننده کالا از اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه بزرگترین صادر کننده کالا به این اتحادیه بوده اند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه خبری قرقیزی تازابک، اتحادیه اروپا اصلی ترین خریدار کالاهای صادراتی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می باشد. بر اساس آمار کمیسیون اقتصادی اوراسیا سهم اتحادیه اروپا در صادرات کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا 43% می باشد.

در این میان بیشترین صادرات اوراسیا به ترتیب به کشورهای نروژ (8.8%)، آلمان (6.4%)، ایتالیا (5.4%) و لسهتان (3.1%) انجام می شود.

28.6% از صادرات اتحادیه اقتصادی اوراسیا مربوط به کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه می باشد. بیشترین سهم صادرات در این منطقه مربوط به کشورهای چین (16.5%)، کره جنوبی (3.4%) و آمریکا (2.7%) است. سهم جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع از صادرات کشورهای اوراسیا 5.4% می باشد.

از طرف دیگر سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه با سهم 51.5% عمده ترین صادر کننده کالا به اتحادیه اقتصادی اوراسیا است. بدین ترتیب چین (28.7%)، کره جنوبی (7.2%)، آمریکا (4.7%) و ژاپن (3.3%) بیشترین صادرات را به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا داشته اند.

اتحادیه اروپا در این شاخص با سهم 30.9% در جایگاه دوم قرارداد. بیشترین صادرات اتحادیه اروپا مربوط به کشورهای آلمان (7.9%)، فرانسه (4.8%) و ایتالیا (3.9%) است.

سهم جامعه مستقل مشترک المنافع در واردات اتحادیه اقتصادی اوراسیا 3.3% می باشد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 482