ایران و آذربایجان ساخت کریدور اتصال به نخجوان را آغاز کردند

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان امروز در سفر دوروزه خود در مراسم آغاز احداث پل مشترک مرزی روی رودخانه ارس در منطقه آغبند شرکت کرد
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان،  امروز جمعه ۱۴ مهرماه با حضور شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و سید عباس موسوی سفیرجمهوری اسلامی ایران در باکو از عملیات اجرایی پروژه احداث پل مشترک مرزی روی رودخانه ارس در منطقه آغبند بازدید کرند.

این پروژه بر اساس تفاهمنامه ایجاد مسیر ارتباطی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان با عبور از خاک ایران احداث می‌شود.

پل مرزی اتومبیل‌رو روی رودخانه ارس در منطقه آغبند به عنوان کریدور آذربایجان-ایران-نخجوان، پیش‌بینی می‌گردد با ۲۲۰ متر طول و ۲۵ متر عرض احداث شود.

بذرپاش افزود: "طبق برنامه ریزی انجام شده این پل در مدت یک سال ساخته می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان زیرساخت‌های گمرک در دو طرف پل ایجاد خواهد شد".

وی ادامه داد: "با بهره برداری از پل آغبند روزانه یک‌هزار و ١٠٠ وسیله نقلیه بین ایران و جمهوری آذربایجان تردد خواهند کرد".

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: "همزمان تفاهم نامه‌ای به منظور ساخت پلی برای خط آهن بر روی رودخانه ارس به امضا خواهد رسید".

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان به منظور پیگیری مصوبات و همچنین بازدید از پروژه‌های دو کشور و دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور، روز جمعه ۱۴ مهرماه به آإربایجان سفر کرد.

 

شناسه: 4089