زمان برگزاری نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا مشخص شد

رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با رئیس هیئت کمیسیون اقتصادی اوراسیا مسائل مربوط به ریاست دوره ای کشورش در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، توسعه تجارت و تولید درون اتحادیه و زمان برگزاری نشست شورای عالی را بررسی کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت ریاست جمهوری قزاقستان، کاسیم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان روز چهارشنبه، 13 اسفند، با میخائیل میاسنیکوویچ، رئیس هیئت کمیسیون اقتصادی اوراسیا دیدار و در خصوص مسائل توسعه راهبردی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و برنامه های ریاست دوره ای قزاسقتان در این اتحادیه طی سال 2021 میلادی بحث و گفتگو کرد.

طی دیدار مذکور توجه ویژه ای به موضوع رفع موانع بر سر راه تجارت متقابل و توسعه مشارکت در تولید در چارچوب اتحادیه شد و رئیس جمهور قزاقستان بر اهمیت اجرای کامل معاهده اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

ضرورت اجرای برنامه دیجیتال اتحادیه، تسریع بکارگیری فن آوری های دیجیتال در بخش صنعت، کشاورزی و امور گمرکی و همچنین موضوع ارتقاء کیفی فعالیت کمیسیون اقتصادی اوراسیا از موضوعات مورد گفتگوی طرفین بود.

توکایف و میاسنیکوویچ طی گفتگوی صورت گرفته بر ضرورت ایجاد همکاری های تجاری و اقتصادی با کشورهای ثالث و سازمان های بین المللی نظیر کمیسیون اروپا، سازمان تجارت جهانی، آسه آن و غیره تاکید کردند.

میاسنیکوویچ ضمن تشریح فعالیت های کمیسیون در خصوص اجرای اولویت های اتحادیه و راهبرد توسعه آن تا سال 2025 گفت: «فعالیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر فعال سازی همکاری بین مجامع تجاری و حمایت از شرکت هایی که باعث ایجاد شغل و ارزش افزوده می شوند، متمرکز خواهد شد و حمایت از فعالان اقتصادی جوان در اولویت خواهد بود».

در نتیجه گفتگو های صورت گرفته طرفین تصمیم گرفتند که نشست آتی شورای عالی اقتصادی اوراسیا در ماه می سال جاری میلادی در قزاقستان برگزار شود و در چارچوب آن همایش تجاری اوراسیا برگزار گردد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 385