توکایف و پوتین مسائل توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بررسی کردند

روئسای جمهور قزاقستان و فدراسیون روسیه طی گفتگوی تلفنی مسائل مربوط به روابط دوجانبه، مبارزه با کرونا و توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بررسی کردند.
به گزارش وستی پرس، 

کاسیم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان طی تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه مسائل مربوط به همکاری دوجانبه و در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور قزاقستان، توکایف ضمن ابراز رضایت از همکاری دو کشور در بخش مبارزه با پاندمی از راه اندازی تولید واکسن "اسپوتنیک وی" (Sputnik V) در شهر کاراگاندای این کشور و توافق با روسیه در خصوص صادرات واکسن روسی به قزاقستان خبر داد.

 در این گزارش آمده است: «ولادیمیر پوتین با تمامی پیشنهادات کاسیم ژومارت توکایف در خصوص توسعه آتی اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تقویت توان و اعتبار اتحادیه موافقت کرد. روئسای جمهور بر ادامه تماس های تنگاتنگ برای حل مشکلاتی که در فرایند فعالیت اتحادیه بوجود می آیند، توافق کردند».

همکاری در بخش انرژی با توجه به شرایط و چالش های معاصر در بازار های بین المللی از دیگر مسائل مهم گفتگوی تلفنی روئسای جمهور قزاقستان و فدراسیون روسیه بود.

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

شناسه: 229