برگزاری مراسم بزرگداشت "نام سلیمانی رمز مقاومت، مبارزه با تروریسم و یکجانبه گرایی" در بنیاد خیریه روس آر

مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد سلیمانی در بنیاد خیریه روس آر با عنوان "نام سلیمانی رمز مقاومت، مبارزه با تروریسم و یکجانبه گرایی" برگزار شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از کانال تلگرامی سفارت ج.ا.ا در روسیه، روز سه شنبه، ۶ دی ماه ۱۴۰۱، هم زمان با ایام سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بنیاد خیریه روس آر، با برگزاری نشستی تحت عنوان «نام سلیمانی رمز مقاومت، مبارزه با تروریسم، یکجانبه گرایی» با حضور چهره‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، نظامی سومین سالروز شهادت این سردار رشید اسلام را گرامی داشت.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه که به عنوان سخنران نخست در این مراسم حضور پیدا کرده بود در سخنان خود چند نکته را در خصوص شهادت سردار سلیمانی قابل تامل برشمرد و گفت: "نکته اول آن است که ایشان بزرگترین شخصیت مبارزه علیه تروریسم بود و قاتلان وی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند با قتل وی، نشان دادند که از تروریسم حمایت می‌کنند".

سفیر ج.ا.ا در ادامه افزود: "نکته دوم در خصوص شهادت شهید سلیمانی آن است که ایشان در راه آرمان فدا شد و این امر در دین اسلام و دیگر ادیان توحیدی امری تحسین شده است، اما در مکاتب مادی درکی از چنین آرمان خواهی و شهادت طلبی وجود ندارد و در حقیقت قاتلان وی نمی‌توانند دریابند که شهادت هدف زندگی سردار سلیمانی بود که با وقوع آن به هدف خود واصل شد".

جلالی در پایان گفت: "قاسم سلیمانی در راه دفاع از مظلومان به دین و ملیت ایشان توجهی نمی‌کرد، چرا که اون قهرمان مبارزه در راه انسانیت بود".

گفتنی است، در این نشست رایزن سیاسی سفارت عراق، وابسته سابق نظامی سفارت فلسطین، رئیس موسسه صلح، رئیس اتحادیه مسیحیان ارتدوکس و مسلمانان، رئیس اتحادیه کارفرمایان روسیه، رئیس دیاسپورای عربی در روسیه، رئیس بنیاد خیریه روس آر و جمعی از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی روس به سخنرانی پرداخته و ضمن ابراز ارادت نسبت به مقام آن شهید و تسلیت به ملت ایران، از آرمان طلبی، عدالت جویی و شجاعت وی یاد کرده و ایشان را الگوی مبارزه علیه امپریالیسم و تروریسم در میان ملت‌های جهان برشمردند.

شناسه: 3751