افزایش خطوط حمل و نقلی میان ایران و قطر

در دیدار وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با وزرای کشور قطر در خصوص افزایش خطوط حمل و نقلی میان ایران و قطر و توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری میان دو کشور توافق شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که پنجشنبه، ۲۸ مهر، در راس هیأتی متشکل از معاونان خود در حوزه‌های دریایی و هوایی وارد قطر شد، با خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی، نخست‌وزیر قطر و جاسم بن سیف السلیطی، وزیر حمل ونقل قطر در دوحه دیدار و مذاکره کرد.

در این دیدار حمل و نقلی که وزیر بازرگانی و رئیس سازمان گردشگری کشور قطر  و مدیر شرکت قطر ایرویز نیز  حضور داشتند، افزایش خطوط حمل و نقلی میان دو کشور از جمله در بخش هوایی و دریایی از اولویت‌های موربحث و بررسی قرار گرفت و در بخش هوایی توافق شد به تعداد گردشگران ایرانی مجوز پرواز از سوی هر دو کشور صادر شود.

همچنین در بحث حمل و نقل دریایی نیز توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری صورت گرفت. کاهش هزینه‌های سفر تماشاگران ایرانی از دیگر مباحثی بود که به آن پرداخته شد و به صورت کلی مورد توافق واقع شد.

در این سفر در خصوص امکان سرمایه گذاری کشور قطر مذاکره شد تا در پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی در ایران خصوصا در پروژه‌های موجود در بنادر حضور یابند. گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی جام جهانی فوتبال به قطر کمک خواهد کرد.

شناسه: 3537