تداوم فعالیت کریدور شمال-جنوب با عبور ۷ قطار ترانزیتی از مبدا روسیه در مهرماه

مدیر عامل شرکت راه‌آهن ایران از عبور 7 قطار ترانزیتی روسیه از خاک ایران در مهر ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینضمن اشاره به پیشرفت‌های در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی کشور خاطر نشان کرد: "در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ که ثمرات آن را امروز شاهدیم برای توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور ۴۰۷ واگن باری و ۶ لکوموتیو به ناوگان ریلی کشور افزوده شده که نسبت به ۳ ماهه سال گذشته با رشد بیش از ۱۰۰ در صدی همراه شده است".

وی با اشاره به تقویت ظرفیت ترانزیتی ایران و بهره‌برداری از آن گفت: "در مهرماه امسال ۷ قطار ترانزیتی از مبدأ روسیه از کشور عبور کرده که این تعداد در تاریخ راه‌آهن بی نظیر است و امیدواریم رکورد جدیدی در این حوزه تا پایان سال ثبت کنیم".

پیشتر "وستی پرس" از عبور قطارهای ترانزیتی روسیه به مقصد هند و دیگر کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا در چهارچوب کریدور حمل‌ونقل "شمال-جنوب" از طریق خاک ایران خبر داده است.

در این راستا با توجه به فرصت بوجود آمده تهران و مسکو با بهره‌برداری از شاخه شرقی این کریدور توانسته‌اند بعد از بیش از دو دهه این کریدور راهبردی را عملیاتی کنند. 

لازم به ذکر است که شاخه شرقی کریدور "شمال-جنوب" از روسیه آغاز و با عبور از خاک قزاقستان و ترکمنستان از طریق حمل‌ونقل ریلی وارد ایران شده و پس از ترانزیت از خاک ایران از طریق بنادر جنوبی ایران در خلیج همیشه فارس از طریق حمل‌و‌نقل دریایی به سمت بازارهای جنوب و جنوب شرق آسیا ادامه می یابد.

شناسه: 3533