علاقمندی تاجیکستان به استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در جلسه مشترک با وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان، توانمندی‌های ایران در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک را تشریح کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به تقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترکی که با وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان، طی سفر به این کشور برگزار شد، به معرفی توانمندی‌های کشور در حوزه حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای و ریلی فناوری‌های لجستیک پرداخت.

در این جلسه طرف تاجیکی با ابراز آمادگی و علاقمندی به منظور استفاده از مسیر ایران در حوزه ترانزیت، برای بررسی مسیر ایران در شمال-جنوب و شرق-غرب و آشنایی با امکانات و هزینه‌ها، نمایندگانی معرفی کرد تا از مسیر ایران فناوری و تکنولوژی‌های مورد نیاز خود را به تاجیکستان منتقل کنند.

همچنین در ادامه این جلسه، وزیر صنعت و فناوری‌های نویت تاجیکستان نسبت به استفاده از از پیشرفت‌های کسب شده توسط ایران در حوزه حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای و ریلی و لجستیک ابراز علاقه کرد.

مقرر شد هیئت تاجیکی در روزهای آینده برای بررسی این موارد سفری به ایران داشته باشند و از پروژه‌های حمل‌ونقل کشور بازدید کنند.

گفتنی است که سفر معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به همراه تعدادی از مدیران این مجموعه به شهر دوشنبه به دعوت وزیر نقلیات تاجیکستان برای حضور در مراسم افتتاح کریدور حمل‌و نقل ترکیبی تاجیکستان، ازبکستان ترکمنستان، ایران و ترکیه صورت گرفته است.

در حاشیه این سفر دیدارها و جلساتی بین مقامات ارانی و مدیران حمل‌ونقل تاجیکستان انجام شد.

شناسه: 3532