گسترش همکاریهای ایران و‌ کوبا در تولید دارو و فرآورده‌های بیولوژیک

به گفته بهرام عین اللهی یکی از حوزه‌های همکاری موفق ایران و کوبا، ساخت واکسن بوده که آخرین آن به تولید واکسن سوبرانا در کوبا و پاستوکووک در ایران انجامید.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو در دیدار وزیر بهداشت کوبا با اشاره به همکاریهای گسترده بهداشتی و درمانی دو کشور از دهه‌های گذشته، گفت: «یکی از حوزه‌های همکاری موفق ایران و کوبا، ساخت واکسن بوده که آخرین آن به تولید واکسن سوبرانا در کوبا و پاستوکووک در ایران انجامید».

عین اللهی در دیدار خوزه آنجل پورتال میراندا وزیر بهداشت کوبا، اظهار داشت: «تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران و کوبا، باعث خود اتکایی دو کشور در حوزه‌های گوناگون شده است».

او در این دیدار با اشاره به ظرفیت گسترش همکاری ها در حوزه علوم پزشکی و پیراپزشکی بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دو کشور، خاطر نشان کرد: «برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش های علمی و تبادل استاد و دانشجو به ارتقای علوم پزشکی دو کشور کمک می کند».

خوزه میراندا نیز در این دیدار با اشاره به اراده مشترک ایران و کوبا برای حفظ و گسترش همکاری های حوزه سلامت، گفت: «روابط دولتها و ملتهای ایران و کوبا، در سطح بالایی بوده و امیدواریم همکاریهای دو کشور گسترش یابد».

وزرای بهداشت ایران و کوبا در این دیدار همچنین بر تقویت همکاریهای بهداشتی و درمانی دو کشور به ویژه در حوزه‌های تولید دارو و فرآورده‌های بیولوژیک، پیشگیری از بیماریها به خصوص بیماریهای غیر واگیر، تحقیقات و آموزش پزشکی تاکید کردند.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2592