روسیه برای ریاست در شورای قطب شمال راهبرد تهیه می کند

طی اولین جلسه کمیته تدارک ریاست روسیه در شورای قطب شمال مسائل مربوط به اقدامات روسیه در دوره ریاست طی سال های 2021 تا 2023 میلادی و دکترین ریاست فدراسیون روسیه در شورای قطب شمال مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه دولت فدراسیون روسیه، یوری تروتنف، معاون نخست وزیر و نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در حوزه فدرال خاوردور چهارشنبه، 29 بهمن، اولین جلسه کمیته تدارک ریاست روسیه در شورای قطب شمال طی سال های 2021 تا 2023 میلادی را برگزار کرد.

تروتنف در ابتدای جلسه با اشاره به اهمیت قطب شمال برای روسیه و دستور پوتین برای افزایش حجم حمل و نقل کالا از طریق مسیر دریایی شمال تا 80 میلیون تن در سال گفت: «توسعه مسیر دریایی شمال، مسائل علمی و فن آوری، حفاظت از محیط زیست، مسائل دفاعی و امنیتی و بهره برداری از منابع طبیعی قطب شمال تنها بخشی از فعالیت های متخصصین روسی است».

از مهمترین مسائلی که در این جلسه بررسی شد عبارت بود از دکترین ریاست روسیه در شورا بخصوص مسائل توسعه پایدار قطب شمال، تقویت موقعیت شورا، حفاظت از منافع ملی روسیه که در بخش بین الملل برنامه "اصول سیاست دولتی فدراسیون روسیه در قطب شمال تا سال 2035 میلادی" و "راهبرد توسعه منطقه قطب شمال روسیه و تامین امنیت ملی تا سال 2035 میلادی" تشریح شده اند. توجه ویژه ای به تهیه "نقشه راه" اقدامات مربوط به ارتقاء تاثیر مشارکت روسیه در شورای قطب شمال شده بود.

آنتون کابیاکوف، مشاور رئیس جمهور، دبیر مسئول کمیته با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد های بین المللی برای روسیه گفت: «ریاست در شورای قطب شمال برای ما به منزله امکانات جدید برای همکاری بین المللی و توسعه اقتصادی منطقه است. در چارچوب رویداد های اصلی ریاست (در شورای قطب شمال – تحریریه) 88 رویداد برنامه ریزی شده است که 50 رویداد جنبه رسمی و 38 رویداد دیگر زیر نظر شورا خواهد بود».

وی با اشاره به گستردگی فعالیت های آتی در چارچوب ریاست روسیه در شورای قطب شمال افزود: «در تدارک و سازماندهی رویدادهای مذکور 17 نهاد فدرال، 11 منطقه فدرال، 12 سازمان مردم نهاد و موسسه آموزشی و 3 شرکت بزرگ ("روس آتم"، "ساوکوم فلوت"، "نورنیکل") مشارکت می کنند. در مجموع 12.5 هزار نفر فقط در برنامه ها و رویداد های رسمی شرکت خواهند کرد».

در این جلسه اعلام شد که در مدرسه عالی اقتصاد گروه های کارشناسی در مسائل سلامت، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و کارگروه توسعه پایدار شورای قطب شمال ایجاد شد. همچنین تاکید شد که شورای اقتصادی قطب شمال به پایگاه مهم توسعه همکاری های اقتصادی تبدیل خواهد شد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 233