وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رییس جمهور اسلوونی با تاکید بر عزم تهران بر توازن بخشی به روابط با کشور های مختلف اروپایی، روابط با اسلوونی را حائز اهمیت دانست

حسین امیر عبداللهیان در دیدار با رییس جمهور اسلوونی در حاشیه ۵۸ امین کنفرانس امنیتی مونیخ، با تاکید بر عزم تهران بر توازن بخشی به روابط با کشور های مختلف اروپایی، روابط با اسلوونی را حائز اهمیت دانست.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه ۵۸ امین کنفرانس امنیتی مونیخ، روز جمعه، ۲۹ بهمن، حسین امیر عبداللهیان با باروت پاخور رییس جمهور اسلوونی، ملاقات و در خصوص آخرین وضعیت روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه بین المللی گفتگو و تبادل نظر نمود.

امیر عبداللهیان در این ملاقات با اشاره به ظرفیت های گسترده روابط در حوزه‌ های اقتصادی و فنی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک را اعلام نمود.

وی با تاکید بر عزم تهران بر توازن بخشی به روابط با کشور های مختلف اروپایی، روابط با اسلوونی را حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهور اسلوونی نیز با اشاره به سفر خود در سال ۲۰۱۸ و ملاقات با رهبر انقلاب اسلامی ایران، آن سفر و برنامه‌ های متعاقب پیگیری شده را نشان اراده لیوبلیانا برای گسترش همه جانبه روابط با تهران دانست.

دو طرف در این ملاقات در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین وضعیت گفتگو ها در وین تبادل نظر نمودند.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2265