نشریه پزشکی لانست از رازی کوو پارس به عنوان پیشروترین واکسن استنشاقی کووید 19 دنیا نام برد

نشریه معتبر پزشکی لانست در آخرین شماره خود، با انتشار مقاله ای از واکسن رازی کوو پارس ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به عنوان پیشروترین واکسن استنشاقی دنیا یاد کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، نشریه معتبر پزشکی لانست در آخرین شماره خود، با انتشار مقاله ای از واکسن رازی کوو پارس ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به عنوان پیشروترین واکسن استنشاقی دنیا یاد کرد.

سید رضا بنی هاشمی درباره این خبر گفت: «نشریه پزشکی لانست ( LANCET ) از معتبرترین و مشهورترین نشریات حوزه پزشکی، در آخرین شماره خود، در مقاله ای به تفصیل به روند کارآزمایی بالینی واکسن های استنشاقی کووید 19 در دنیا پرداخته است».

وی افزود: «در این مقاله اشاره شده تاکنون 12 واکسن داخل بینی ( استنشاقی ) برای مقابله با کووید 19 ساخته شده و از واکسن موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با نام رازی کوو پارس به عنوان پیشروترین واکسن استنشاقی دنیا نام برده است».

مدیر بیوتکنولوژی موسسه رازی اضافه کرد: «همچنین در جدولی، این واکسن را در طبقه بندی واکسن های بر پایه پروتئین و در مراحل نهایی کارآزمایی بالینی معرفی کرده است».

بنی هاشمی با اشاره به این که ایده ساخت واکسن استنشاقی برای ویروس کووید 19 نخستین بار در موسسه رازی رقم خورد، اظهار کرد: «این نوید خوبی است که پس از گذشت دو سال از طرح اولیه این موضوع، اکنون واکسن های استنشاقی ( داخل بینی ) در دنیا مورد توجه فراوان قرار گرفته است».

او یادآور شد: «واکسن کوو پارس می تواند به عنوان بوستر دُز واکسن های تزریقی مورد استفاده قرار گیرد».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2185