حدود ۲ میلیون تن کالا امسال از مرز رسمی پرویز خان به عراق صادر شد

به گفته مدیر کل گمرک مرز رسمی پرویز خان، از ابتدای امسال تا پایان دی ماه (۱۰ ماه) در مجموع یک میلیون و ۹۵۵ هزار ۴۴ تن کالا از این مرز رسمی به عراق صادر شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، قاسم مطلبی مدیر کل گمرک مرز رسمی پرویز خان، روز دوشنبه، در گفت و گو با ایرنا با تبریک ایام مبارک دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: «از ابتدای امسال تا پایان دی ماه (۱۰ ماه) در مجموع یک میلیون و ۹۵۵ هزار ۴۴ تُن کالا از این مرز رسمی به عراق صادر شده است».

وی افزود: «ارزش کالاهای صادر شده در مجموع به میزان ۸۰۵ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۸۱۰ دلار است که در قالب ۳۶ هزار و ۹۷۲ اظهارنامه بوده است».

او اظهار داشت: «عمده کالا های صادر شده از این مرز رسمی به عراق میوه و تره بار، کاشی و میلگرد بوده که در مجموع با ۷۶ هزار و ۴۱۱ دستگاه کامیون حمل و بارگیری شده است».

مدیر کل گمرک مرز رسمی پرویز خان گفت: «صادرات ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹ در مجموع یک میلیارد و ۴۸۷ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۹۰۷ دلار به ارزش وزنی سه میلیون و ۷۳۷ هزار و ۲۳۰ تن بوده که امسال از نظر دلاری و ارزی کاهش داشته است».

مطلبی با اشاره به دلایل کاهش حجم صادرات امسال مرز رسمی پرویز خان یادآور شد: «با توجه به تعطیلی سایر مرز های کشور با عراق به دلیل کرونا در سال ۹۹ و هدایت کامیون های صادراتی سایر مرز ها به مرز پرویز خان این مرز حجم بسیار بالایی از صادرات را از نظر وزنی و چه ارزی به همراه داشت».

وی اضافه کرد: «مرز رسمی پرویز خان در سال گذشته که بیشتر مرزهای ۱۲ گانه با عراق به خاطر کرونا تعطیل شده بود نه تنها حتی یک روز هم تعطیل نشد بلکه پذیرای کامیون های صادراتی سایر مرز های کشور نیز بود».

مطلبی با اشاره به اهمیت مرز رسمی پرویز خان و جایگاه این مرز بین المللی، ادامه داد: «امسال تاکنون نیز در مجموع مرز رسمی پرویز خان در میان سایر مرز های کشور در جایگاه نخست صادرات به عراق قرار دارد و این مرهون فعالیت شبانه روزی فعالان اقتصادی در مرز از تجار و تولید کنندگان تا کارکنان و پرسنل گمرک و سایر نهاد ها و ادارات هم سو با مجموعه ی گمرک و نیرو های مسلح در مرز است که در چنین شرایط اقتصادی و وجود تحریم های ظالمانه برای رونق کشور سخت کوشانه در تلاش هستند».

مدیر کل گمرک پرویزخان افزود: «انقلاب اسلامی حماسه ی بی بدیل ملت ایران و یادآور روز هایی است که در تاریخ این کشور همچون برگ زرینی ماندگار خواهد بود و اکنون در سالگرد این حماسه بزرگ ملی بار دیگر با آرمان های امام راحل و مقام شهیدان تجدید بیعت می‌کنیم».

او بیان داشت: «انقلاب اسلامی با وجود توطئه های دشمنان و سنگ اندازی ها و شیطنت های آن ها با هدایت های پیامبر گونه ی رهبر معظم انقلاب اسلامی با صلابت تر از گذشته حرکت می‌کند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2125