رشد ۴.۱ برابری ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس در ۱۰ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل

یک میلیون و ۳۸۸ هزار تن انواع محمولات ترانزیتی با بیش از ۲۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه واگن در ۱۰ ماهه نخست سال جاری از طریق مرز ریلی سرخس حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۱ برابر رشد داشته است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روابط عمومی راه آهن خراسان، مصطفی نصیری ورگ مدیر کل راه آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: «یک میلیون و ۳۸۸ هزار تن انواع محمولات ترانزیتی با بیش از ۲۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه واگن در ۱۰ ماهه نخست سال جاری از طریق مرز ریلی سرخس حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۱ برابر رشد داشته است».

وی بیان داشت: «با توجه به عبور یک میلیون و ۳۸۸ هزار تن کالای ترانزیتی از مرز ریلی سرخس، از این جهت پایانه ریلی بین المللی سرخس با سهم ۷۹ درصدی از ترانزیت کالا، بزرگترین مرز ریلی کشور به حساب می‌آید».

مصطفی نصیری ورگ افزود: «از مجموع ترانزیت مرز ریلی سرخس، بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار تن ترانزیت وارده و ۱۴۷ هزار تن ترانزیت صادره بوده که عمدتا از مبدأ کشور های آسیای میانه وارد و از مرز بندر عباس صادر می شود و بیشتر آن‌ ها شامل گوگرد و کانتینر می‌باشد».

او همچنین اظهار داشت: «بار های ترانزیتی ریلی از مسیر های دیگری از جمله مرز رازی و میرجاوه نیز تردد دارند».

مدیر کل راه آهن خراسان در پایان خاطر نشان کرد: «از دلایل عمده استقبال مشتریان از حمل ریلی کالا های ترانزیتی و رشد چند برابری ترازیت ریلی مرز سرخس، می‌توان به امکان سیر کالا با واگن‌ های ایرانی از خطوط عریض و نرمال کشور ترکمنستان، نرخ حمل مناسب، ایجاد قطار های مستقیم برنامه‌ ای و کاهش زمان سیر کالا های ترانزیت اشاره داشت».
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2122