ایران خواستار مداخله هر چه بیشتر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای توقف جنگ و رفع محاصره غیر انسانی در یمن شد

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران، در ادامه رایزنی‌ های جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل و فصل فاجعه انسانی در یمن با هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، به صورت ویدئو کنفرانس گفتگو کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت وزارت امــــور خــــارجــــــه جمـــهــوری اســـــــلامـــــــی ایران، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران، روز یکشنبه، ۱۰ بهمن، در ادامه رایزنی‌ های جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل و فصل فاجعه انسانی در یمن با هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، به صورت ویدئو کنفرانس گفتگو کرد.

در این گفتگو، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش و گسترش حملات هوایی اخیر ائتلاف به مناطق مسکونی و غیر نظامی یمن، خواستار مداخله هر چه بیشتر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای توقف جنگ و رفع محاصره غیر انسانی شده و بر تداوم تلاش های جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک به برقراری صلح عادلانه در یمن تاکید کرد.

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن نیز با تاکید بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن، مساعی سازمان ملل را به منظور رفع محاصره، برقراری آتش بس و از سرگیری گفتگو های سیاسی در یمن تشریح کرد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2120