صادرات روزانه ۲۷ تا ۴۰ کانتینر کیوی گیلان به روسیه و اوراسیا

به گفته معاون امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، کیوی گیلان کاملا سالم است و روزانه بین ۲۷ تا ۴۰ کانتینر ۲۰ تنی کیوی از گیلان به روسیه و اوراسیا صادر می شود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایسنا، علی موسوی معاون امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، روز جمعه، 10 دی، در گفت و گو با ایسنا از افزایش ده درصدی تولید کیوی در گیلان خبر داد و گفت: «پیش بینی می شود، امسال ۲۲۰ هزار تن کیوی از باغات استان برداشت شود».

وی افزود: «کیوی گیلان کاملا سالم است و امروز ۲۷ کامیون و تریلی حامل کیوی از گیلان به روسیه صادر شده است».

موسوی با بیان اینکه گاهی روزانه ۴۰ کانتینر کیوی از گیلان به روسیه صادر می شود، خاطر نشان کرد: «هر روز صادرات کیوی گیلان به کشور های اوراسیا نیز انجام می شود».

معاون امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: «کیوی های گیلان آلودگی باقی مانده از سموم ندارند و کامیون حامل کیوی که از هند برگشت خورده است، ابتدا از ایران به امارات رفته که فاقد قرنطینه است و سپس از امارات به هند رفته است و به این ترتیب شائبه ایجاد شد».

او با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۴۲ هزار تن کیوی گیلان به دیگر کشور ها از جمله روسیه صادر شده است، افزود: «۱۰ تا ۱۲ روز دیگر مرز هند نیز باز می شود».

موسوی با بیان اینکه تمام محموله هایی که می فرستیم از مبدا گواهی بهداشت برای آن صادر می شود، تصریح کرد: «علاوه بر هند و روسیه، کشور های ازبکستان، دبی، ترکیه و ... از مشتری های مهم کیوی گیلان محسوب می شوند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1940