ایران در حال مذاکره با مشتریان خارجی برای صادرات واکسن رازی

به گفته معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، مشتری خارجی برای واکسن رازی کوو پارس داریم و با آنها در حال مذاکره هستیم
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، محمد حسین فلاح مهر آبادی معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، روز جمعه، 10 دی، در پاسخ به این سوال که آیا شرایط برای صادرات واکسن رازی فراهم شده است؟ گفت: «تعدادی از کشور ها خواهان واکسن ایرانی رازی کوو پارس هستند که در حال مذاکره با آنها هستیم تا اقدامات لازم برای صادرات این واکسن انجام گیرد».

وی ادامه داد: «برخی از کشورهای همسایه و نیز سایر کشورها درخواست خود را برای صادرات این واکسن اعلام کرده اند».

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توضیح داد: «اولویت اصلی ما تامین نیازهای داخل کشور است که با تمام توان در این مسیر گام برمی داریم، اما با تامین نیازهای داخلی اقدام به صادرات این محصول فناورانه خواهیم کرد».

او در خصوص تست بالینی بوستر دز یادآور شد: «بیشتر مطالعه برای بوستر دز این واکسن انجام شده که تا چند روز آینده نتایج آن به سازمان غذا و دارو ارسال می شود تا بتوان آن را به عنوان دز بوستر استفاده کرد».

گفتنی است، واکسن رازی کوو پارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستور العمل سازمان جهانی بهداشت تولید می شود.

موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است برای تولید آن استفاده کرد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1938