صادرات از مرز های سیستان و بلوچستان ۳۳ درصد رشد داشته است

به گفته مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان، صادرات امسال از مرز های این استان ۳۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، مبین‌ علی میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان، روز چهارشنبه، ۸ دی، در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه واردات دام ۵۳ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: «صادرات امسال از مرز های استان ۳۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است».

او افزود: «از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از بازارچه‌ های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شده که نسبت به ۹۰۰ هزار تن صادرات مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۳ درصدی در این بخش را شاهد بودیم».

علی میر بیان داشت: «صادرات کالا در سیستان و بلوچستان از طریق بازارچه‌ های مرزی، پایانه‌ های مرزی، منطقه آزاد و بندر چابهار در حال انجام است و سایر دستگاه‌ ها طبق قانون ملزم به همکاری و انجام وظایف خود در این رابطه هستند».

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: «در حال حاضر فقط پایانه‌ های مرزی میرجاوه و میلک فعال هستند و کالا های صادراتی از طریق بازارچه‌ های مرزی ریمدان، پیشین، جالق، کوهک، میرجاوه، میلک و گمشاد به کشور های همسایه صادر می‌شود».

وی سیمان، کاشی، سرامیک، بیسکوییت، کیک، آبمیوه، میوه، رانی و دیگر اقلام خوراکی را عمده کالاهایی دانست که از طریق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر می شود.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1934