صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری قم

به گفته مدیر کل گمرکات قم، میزان کالا های صادر شده از گمرکات این استان طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری به ۲۰۵ میلیون دلار رسید.
به گزارش وستی پرس، 

اسفندیار دریکوندی، مدیر کل گمرکات قم، روز یکشنبه، ۵ دی، درگفت و گو با ایرنا، ضمن اشاره به فضای مثبت ایجاد شده در زمینه فعالیت‌ های تجاری در استان طی سال‌ جاری، بیان کرد: «این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰۶ درصد رشد داشته است و تا پایان سال نیز این روند افزایشی ادامه خواهد یافت».

وی با بیان این‌ که حجم قابل توجهی از کالا های تولید شده در قم به کشور های منطقه و همچنین دیگر نقاط جهان صادر می‌شود، افزود: «صادرات استان از ابتدای سال‌ تا پایان آذر ماه در قالب چهار هزار و ۹۱ اظهارنامه و وزن ۱۸۰ هزار و ۶۰۸ تن از گمرکات قم به بازار های بین‌ المللی صادر شده‌ است».

او در ادامه با تاکید بر نقش گمرکات در رونق بخشی به فعالیت‌ های اقتصادی استان، بیان داشت: «در همین مدت درآمد کل گمرکات قم نیز به بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته‌ است».

دریکوندی همچنین با اشاره به وضعیت واردات استان طی ۹ ماه سپری شده از سال‌ جاری، افزود: «در این مدت، ۲۰۵ میلیون دلار کالا در قالب ۲ هزار و ۲۱۴ اظهارنامه و وزن ۴۱ هزار و ۴۸۲ تن از کشور های مختلف جهان از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1914