روسیه خواستار پایبندی اعضای شورای امنیت به مفاد برجام شد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت روسیه معتقد است که برجام همچنان موضوعیت دارد و جایگزینی برای آن نیست. وی تاکید کرد همه اعضای شورای امنیت باید به مفاد برجام پایبند باشند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، در نشست خبری خود، روز جمعه، ۳ دی، در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت روسیه معتقد است که برجام همچنان موضوعیت دارد و جایگزینی برای آن نیست. او تاکید کرد همه اعضای شورای امنیت باید به مفاد برجام پایبند باشند.

وی افزود: «این توافق (برجام) موضوعیت خود را از دست نداده است و همه کشور های عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله ایالات متحده آمریکا باید آن را رعایت کنند. ما بر آن اصرار داریم».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: «در مورد هر گونه جایگزین احتمالی برای احیای برجام، طرف روسی اصرار دارد که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد».

به گفته زاخارووا، موضع روسیه از همان ابتدای کار روی این طرح، بدون تغییر باقی مانده است. وی اظهار کرد: «زمانی که ایالات متحده این توافق را نقض کرد و به طور یکجانبه از آن خارج شد و گفت که آنها خاص هستند و به همین دلیل از آن خارج شدند، ما همچنان اصرار داشتیم که این سند هیچ جایگزینی ندارد».

این مقام وزارت خارجه روسیه یادآور شد: «زمانی که واشینگتن بار دیگر موضع خود را تغییر داد، این بار به نفع این توافق، ما به موضع قبلی خود پایبند ماندیم و به همین دلیل است که به عنوان شرکای واقعی در این مذاکرات شرکت می کنیم تا هر چه زودتر این توافق را به مسیر درست خود بازگردانیم».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1907