مبادله بیش از ۹۳۳ میلیون دلار کالا بین گمرکات استان مازندران و شرکای تجاری آن 

به گفته ناظر گمرکات استان مازندران، ارزش صادرات کالا در هشت ماهه امسال در این استان، ۴۷ درصد افزایش یافته است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از صدا و سیما، علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر، روز سه شنبه، ۹ آذر، گفت: «ارزش صادرات کالا در هشت ماهه امسال ۴۷ درصد افزایش یافت».

وی افزود: «تجارت خارجی گمرکات مازندران در هشت ماهه سال ۱۴۰۰ مانند ماه‌ های پیش از آن با رشد قابل توجهی همراه بود و در این مدت ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۳۳ میلیون و ۷ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد».

علی یوسفی منش بیان کرد: «مقایسه آمار هشت ماهه تجارت خارجی گمرکات مازندران با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۳۱ درصدی در ارزش دلاری کالا‌ ها است».

ناظر گمرکات مازندران گفت: «از میزان ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار تن کالای مبادله شده در این مدت، ۵۹۲ هزار و ۸۰۲ تن آن را صادرات، به ارزش ۱۸۲ میلیون و ۱۸۷ هزار دلار تشکیل می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۵ درصد و از حیث ارزش ۴۷ درصد افزایش یافته است».

او در توضیح عمده اقلام صادراتی گمرکات مازندران اظهار داشت: «محصولات معدنی با ۴۰۰ هزار و ۵۵۸ تن به ارزش ۳۱ میلیون و ۲۹۶ هزار دلار ۶۸ درصد از وزن و ۱۷ درصد از ارزش مجموع صادرات گمرکات مازندران را در این مدت به خود اختصاص داده است».

علی یوسفی منش اضافه کرد: «پنج مقصد اصلی صادرات کالا‌ های ایرانی خروجی از گمرکات مازندران به ترتیب روسیه با ۱۸۱ هزار و ۱۱۱ تن به ارزش ۳۶ میلیون ۲۷۸ هزار دلار، قزاقستان با ۱۳۹ هزار و ۱۶۵ تن به ارزش ۱۳ میلیون و ۹۳۹ هزار دلار، ترکمنستان با ۱۲۷ هزار و ۵۴۶ تن به ارزش ۱۲ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار، عراق با ۸۷ هزار تن به ارزش ۷۳ میلیون و یکصد هزار دلار و افغانستان با ۷ هزار تن کالا به ارزش ۴ میلیون و ۲۹ هزار دلار بودند».

وی افزود: «در بحث واردات نیز گمرکات مازندران در هشت ماهه سال‌ جاری یک میلیون و ۶۶۵ هزار تن کالا به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار از کشور‌ های مختلف وارد کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد».

ناظر گمرکات مازندران در مورد پنج کشور اصلی طرف معامله واردات با گمرکات مازندران به ترتیب از روسیه ۵۹۶ هزار و ۴۷۴ تن کالا به ارزش ۲۷۷ میلیون و ۷۷ هزار دلار، امارات متحده عربی با ۳۷۲ هزار تن به ارزش ۱۸۲ میلیون و ۸۶۳ هزار دلار، قزاقستان با ۲۹۸ هزار و ۲۲۱ تن به ارزش یکصد میلیون و ۶۶۹ هزار دلار، ترکیه با ۱۳۸ هزار و ۴۴۶ تن به ارزش ۶۱ میلیون و ۲۲۹ دلار و هنگ کنگ با ۶۲ هزار تن به ارزش ۱۸ میلیون و ۸۳۵۶ هزار دلار نام برد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1831