سید ابراهیم رئیسی: عضویت ایران در پیمان شانگهای بستر مناسبی برای توسعه روابط منطقه ای فراهم کرده است

به گفته رئیس جمهور ایران، با حضور در تاجیکستان و اجلاس شانگهای بستر مناسبی برای توسعه روابط منطقه‌ ای کشور ایجاد شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، سید ابراهیم رئیسی، روز یکشنبه، ۷ آذر در دیدار تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی ایران در ترکمنستان، ایجاد تحول در همه حوزه‌ ها به ویژه بخش اقتصادی، تجاری و بازرگانی را از اولویت‌ های اقتصادی دولت دانست و گفت: «لازمه دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش صادرات، این است که شرایط موجود به خوبی بررسی شده و راهکار های های مناسبی برای رفع موانع و مشکلات اتخاذ شود‌».

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: «با حضور در تاجیکستان و اجلاس شانگهای بستر مناسبی برای توسعه روابط منطقه‌ ای کشور ایجاد شده است و شاهد گشایش های خوبی در زمینه ارتقای سطح روابط تهران و دوشنبه هستیم».

رئیس جمهور ایران با اشاره به گفت و گو با همتای ترکمنستانی خود در زمینه توسعه روابط دو جانبه در بخش های مختلف از جمله در بخش گاز و ترانزیت، اظهار داشت: «امروز با پیگیری های انجام شده، ترکمنستان اطمینان یافته که دولت جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات و موانع موجود اراده جدی دارد».

وی تصریح کرد: «قرارداد گاز ایران و ترکمنستان حتماً احیا خواهد شد».

دکتر رئیسی گفت: «کشور های منطقه و همسایه به خاطر اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی، ترجیح می‌دهند با جمهوری اسلامی ایران همکاری و رابطه داشته باشند و در این زمینه باید موانع فعالیت تجار و صادرکنندگان برطرف شود».

رئیس جمهور ایران همچنین بر تلاش برای اجرای موافقتنامه های همکاری سازمان اکو تاکید کرد و گفت: «با جدیت موضوع اجرای موافقتنامه های همکاری را پیگیری خواهیم کرد».

در این دیدار مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران در سخنانی با اشاره به دستاورد های اقتصادی سفر آیت الله رئیسی به تاجیکستان و دیدار و گفتگو با رئیس جمهور این کشور، اظهار داشت: «پس از این سفر گشایش های اقتصادی قابل توجهی در مناسبات و همکاری های اقتصادی تهران و دوشنبه ایجاد شده است و ضمن رفع موانع و مشکلاتی که در روابط دو کشور ایجاد شده بود، شاهد ارتقاء حجم تبادلات اقتصادی دو کشور هستیم».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1809