سعید خطیب زاده: «ایران و آذربایجان نباید اجازه دهند طرف‌ های ثالث بر روابط آنها تاثیر بگذارند»

به گفته خطیب زاده روابط ایران و آذربایجان کاملاً طبیعی است و به هم زدن آن غیر طبیعی است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه، 19 مهر، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در خصوص روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت: «این روابط کاملاً طبیعی است و به هم زدن آن غیر طبیعی است».

وی افزود: «روابط ایران و آذربایجان همواره از منطق درستی پیروی کرده است و آن منطق درست هم ارتباطات چند لایه و چند بعدی مردمی و دو دولت بوده است. در عین حال نگرانی‌ های جمهوری اسلامی ایران گفته شده و این در چهار چوب حسن همجواری و روابط خوب ایران و آذربایجان است».

خطیب زاده خاطر نشان ساخت: «دوستان ما در باکو گفته‌ اند این نگرانی‌ ها را مرتفع می‌کنند یا این نگرانی ها در یک مسیر گفتگو های دو جانبه قابل حل است».

به گفته خطیب زاده در برخی نکات و موضوعات انتظاری که از طرف آذربایجان داشتیم برآورده نشده است. اما ما یک اصل اساسی داریم و آن اصل اساسی این است که با همسایگانمان رفتار برادرانه خواهیم داشت و رفتار برادرانه داشتیم. حتی هنگام جنگ آذربایجان و ارمنستان تلاش کردیم ضمن احقاق حقوق آذربایجان در یک مسیری حرکت کنیم که از مسیر گفت‌ و گو به نتیجه برسیم، الان هم به طرف آذربایجانی گفتیم که اجازه بدهند در یک مسیر آرامی برخی نگرانی هایی که جمهوری اسلامی ایران به درستی مطرح کرده است حل و فصل شود، به ویژه انتظار داریم رفتاری که متناسب با حسن همسایگی است از سوی باکو دیده شود.

وی افزود: «ما حریم فضایی و هوایی خود را هیچ وقت به روی آذربایجان نبستیم، زمین باز است و مراودات انجام می‌شود و سفر های دو جانبه در بهترین شرایط انجام می‌شود و دو طرف نباید اجازه دهند طرف‌ های ثالث چه در حیطه ادبیات به کار گرفته شده توسط مقامات و چه در حیطه برخی اقدامات بر روابط تاثیر بگذارند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


سعید خطیب زاده: «ایران و آذربایجان نباید اجازه دهند طرف‌های ثالث بر روابط آنها تاثیر بگذارند | دانلود

شناسه: 1669