مجلس ایران موافقتنامه معاضدت پروانه های مدنی و جزایی بین ایران و روسیه را تصویب کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با 187 رای موافق، لایحه اصلاح موافقتنامه معاضدت پرونده های مدنی و جزایی بین ایران و روسیه را تصویب کردند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز ، یکشنبه، 19 بهمن ماه، مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه پروتکل اصلاح موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه جهت معاضدت در پرونده های مدنی و جزایی میان دو کشور با 187 رای موافق، یک رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این لایحه آمده است: «سند الحاقی (پروتکل) اصلاح موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه جهت معاضدت در پرونده‌های مدنی و جزایی تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌ شود».

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در خصوص تصویب لایحه مذکور گفت: «این لایحه در واقع اصلاح موافقتنامه قدیمی است که می تواند مسیر حل مشکلات شهروندان دو کشور ایران و روسیه را برطرف کند».

بگفته وی باید همکاری هایی بین دادگاه های دو کشور صورت بگیرد تا مشکلاتی که برای بازرگانان و شهروندان دو کشور رخ می دهد حل گردد.

گفتنی است که موافقتنامه مذکور در سال 1374 به تصویب رسیده بود و در جریان اجرای آن مشکلاتی صورت گرفت که با مذاکراتی با وزارت دادگستری روسیه زمینه اصلاحات فراهم شد و در سال 1396 لایحه اصلاحیه تدوین شد، در حال حاضر دولت روسیه نیز این اصلاحات را در دستورکار دارد.

 

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شناسه: 150