اشراف کامل ایران به تحولات افغانستان 

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسئله افغانستان اشراف کامل دارد و این گونه نیست که ایران و دستگاه‌ های سیاست خارجی و امنیتی و دفاعی کشور نسبت به این تحولات غافلگیر شده باشند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران و در تشریح جلسه غیر علنی مجلس، روز سه شنبه، 16 شهریور که با حضور سردار اسماعیل قاآنی اکبرنژاد، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: «در سخنان سردار قاآنی و گزارش‌ هایی که از سایر دستگاه‌ های مربوطه دیپلماسی و امنیتی داشتیم نتیجه این است که جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسئله افغانستان اشراف کامل دارد و این گونه نیست که ایران و دستگاه‌ های سیاست خارجی و امنیتی و دفاعی کشور نسبت به این تحولات غافلگیر شده باشند».

وی گفت: «مسائلی که امروز در افغانستان شاهد آن هستیم سابقه بیش از ۲۰ سال دارد و آنچه که امروز در افغانستان می‌بینیم موضوعی است که پنج شش سالی است که شروع شده تا به این نقطه رسیده است».

وی افزود: «آن چه که ما امروز در جلسه غیر علنی از سخنان سردار قاآنی دریافت کردیم این بود که جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل به تحولات افغانستان دارد و ایران آمادگی کامل را برای مواجهه با این تحولات از نظر دیپلماسی داشته است».

وی افزود: «در این زمینه همچنین تلاش زیادی صورت گرفته است که منافع مردم افغانستان و ایران لحاظ شود».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


اشراف کامل ایران به تحولات افغانستان | دانلود

شناسه: 1477