چند فروند هواپیمای افغانستان برای توقف در فرودگاه مشهد فرود آمدند

در پی افزایش تنش در فرودگاه کابل، مالک شرکت هواپیمایی‌ِ خصوصی کام ایر افغانستان، خواستار انتقال تعدادی از هواپیما های این شرکت به فرودگاه‌ های ایران شد.
به گزارش وستی پرس، 

محمود امانی‌ بنی، مدیر کل فرودگاه های خراسان‌ رضوی، روز پنجشنبه، ۴ شهریور، در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: «چند فروند هواپیمای متعلق به کشور افغانستان بنا به درخواست شرکت هواپیمایی خصوصی کام‌ ایر به منظور توقف موقت، روز چهارم شهریور ماه، در فرودگاه بین‌ المللی شهید هاشمی‌ نژاد مشهد بر زمین نشستند».

وی افزود: «این شرکت افغانستانی در پی افزایش وضعیت تنش‌ آلود در فرودگاه کابل، درخواست انتقال و نگهداری موقت تعدادی از هواپیما های خود را در فرودگاه های ایران مطرح کرد».

امانی بنی اعلام کرد: «سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران با این درخواست شرکت کام‌ ایر موافقت کرده‌ است».

مدیر کل فرودگاه های خراسان‌ رضوی گفت: «تاکنون در این چهارچوب ابتدا یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی افغانستان از کابل وارد حریم هوایی ایران شد و در فرودگاه مشهد بر زمین نشست».

وی افزود: «دو فروند هواپیمای دیگر شرکت خصوصی کام‌ ایر نیز از مبداء ابوظبی واقع در سواحل جنوبی خلیج فارس، در فرودگاه مشهد فرود آمده‌اند».

امانی‌ بنی اظهارداشت: «توقف این هواپیما های مسافربری متعلق به کشور دوست و همسایه افغانستان در فرودگاه مشهد، تا برقراری شرایط امن در فرودگاه کابل ادامه خواهد داشت».

گفتنی است مقر ستاد مدیریتی شرکت هواپیمایی خصوصی کام‌ ایر که تا پیش از تحولات اخیر افزون بر شهر های بزرگ افغانستان به شهر های دهلی‌ نو در هند، آلماتی در قزاقستان و مشهد پرواز داشت، در "فرودگاه بین‌ المللی حامد کرزی" کابل مستقر است.
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


چند فروند هواپیمای افغانستان برای توقف در فرودگاه مشهد فرود آمدند | دانلود

شناسه: 1411