بیش از 90 درصد نیاز های دفاعی ایران در داخل کشور تامین می شود

وزیر دفاع از پیش بینی عرضه یک و نیم تا دو میلیون دوز از واکسن فخرا در ماه خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، روز یکشنبه، 31 مرداد، همزمان با روز صنعت دفاعی، امیر سرتیپ ستاد امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح در گفتگوی اختصاصی با ویژه برنامه پرچم اقتدار میهن که به مناسبت این روز در گروه سیاسی رادیو ایران تهیه گردیده، ضمن تشریح دستاورد های دوره مسئولیت چهارساله خود در ودجا، درباره واکسن فخرا گفت: «بعد از تامین اقلام مورد نیاز در زمینه کرونا، با توجه به زیرساخت هایی که داشتیم، با هماهنگی وزارت بهداشت پا به عرصه تولید واکسن گذاشتیم و شروع به ساخت واکسنی که ابتدا میلاد نام گرفت، کردیم. پس از شهادت دانشمند ارزنده دفاعی و هسته ای کشور، شهید دکتر فخری زاده (که این واکسن زیر نظر گروهی از دانشمندان حوزه واکسن به مدیریت آن شهید بزرگوار ساخته شده است)، این واکسن به یاد ایشان فخرا نامیده شد».

وزیر دفاع از ارسال شیوه نامه های آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی به وزارت بهداشت خبر داد و افزود: «به محض تائید شیوه نامه، مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا آغاز خواهد شد که پس از آن با یک فاصله کوتاه عرضه عمومی واکسن فخرا آغاز می شود». 

وی از نتایج بسیار خوب دو مرحله پیشین کارآزمایی بالینی واکسن فخرا خبر داد و گفت: «در مرحله نخست، نداشتن عوارض و ایمنی زایی مدنظر بود که هر دو تایید شد و در مرحله دوم بیشتر ایمنی زایی مدنظر بود که بنا بر گفته همکاران ما واکسن فخرا توانسته نتایج بسیار خوبی را کسب کند».

همچنین امیر حاتمی به خودکفایی در عرصه دفاعی اشاره کرد و گفت: «بیش از 90 درصد نیاز های دفاعی کشور در داخل تامین می گردد. البته اگر بخواهیم به دفاع بومی نگاه کنیم این میزان صد در صد است».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


بیش از 90 درصد نیازهای دفاعی ایران در داخل کشور تامین میشود | دانلود

شناسه: 1388