دو ناو کشور قزاقستان در مجتمع بندری انزلی پهلو گرفتند

دو ناو کشور قزاقستان جهت شرکت در رقابت‌ های جام دریا که نخستین بار به میزبانی ایران و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش برگزار می‌شود، در مجتمع بندری انزلی پهلو گرفتند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، روز دوشنبه، ۲۵ مرداد، دو ناو مانگیستاو و ساری‌ آرکا، متعلق به کشور قزاقستان با ورود به آب‌ های داخلی ایران و پهلوگیری در مجتمع بندری انزلی، مورد استقبال ناوگان شمال نیروی دریایی قرار گرفتند.

ششمین دوره از رقابت‌ های جام دریا قرار است برای نخستین بار به میزبانی ایران و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با حضور ۴۰۰ ورزشکار از کشور های روسیه، آذربایجان و قزاقستان در حوضچه آرامش بندر انزلی برگزار شود.

کشتی‌های توپخانه‌ای کوچک "ماخاچکالا" و "آستراخان" ناوگان دریای خزر فدراسیون روسیه و قایق‌های گشت G-122 و G-124 نیروی دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای شرکت در رقابت‌های "جام دریا" راهی بندر انزلی شدند.

لازم به ذکر است که این مسابقات از سال 2016 در کشور روسیه برگزار شده و در سال‌ های بعد سایر کشور های منطقه همچون چین، بلاروس، ازبکستان، قزاقستان، هند، پاکستان، ایران و ... میزبان این مسابقات بوده‌اند؛ اما مسئولیت کلی برگزاری مسابقات با کشور روسیه است.

پیشتر امیر سرتیپ دوم سید کمال پیمبری، رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌ های مسلح، 22 تیر ماه، در گفتگو با دفاع پرس اعلام کرده بود: «امسال مسابقات نظامی بین المللی در ۳۴ رشته به میزبانی ۱۲ کشور برگزار می‌شود و ایران میزبان سه رشته «نگهداری توپخانه» در شاهین‌شهر اصفهان، «غواصی عمق» در کنارک (چابهار) و «جام دریا» در بندر انزلی به میزبانی ارتش خواهد بود. در ۱۲ رشته دیگر هم که در کشور‌هایی مانند روسیه، چین، قزاقستان، بلاروس، مغولستان و قطر برگزار می‌شود، شرکت می‌کنیم».

در «جام دریا» تیم‌ های روسیه، آذربایجان، قزاقستان به همراه عربستان که امسال به عنوان ناظر شرکت می‌کند، در «نگهداری توپخانه» تیم‌هایی از روسیه، عربستان، ویتنام، ازبکستان، اوستیای جنوبی و چین، در «غواصی عمق» نیز تیم‌هایی از چین، روسیه، هند، ونزوئلا، سوریه، عربستان و پاکستان حضور خواهند داشت.
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


دو ناو کشور قزاقستان در مجتمع بندری انزلی پهلو گرفتند | دانلود

شناسه: 1358