پیشرفت‌های موشکی، پدافندی و پهپادی ایران، خار چشم دشمنان

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال حاضر به هیچ عنوان با دوران دفاع مقدس و گذشته‌های نزدیک قابل مقایسه نیستیم و این پیشرفت‌های دفاعی به ویژه در حوزه‌های موشکی، پدافندی و پهپادی، خار چشم دشمنان ایران اسلامی شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهاردهمین همایش فرماندهان یگان های عمده نیروی زمینی ارتش که در تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی زمینی ارتش، نقش این نیرو را در طول عمر نظام اسلامی به ويژه 8 سال دفاع مقدس و در تامین امنیت و ثبات مرزهای پهناور و گسترده ایران اسلامی حائز اهمیت و تعیین‌کننده دانست و تصریح کرد:

بدخواهان و دشمنان انقلاب و ملت بزرگ ایران اسلامی پس از دوران جنگ تحمیلی بارها با طرح ریزی توطئه ‎های پیچیده، قصد تجاوز و دست ‎اندازی به آب و خاک ایران اسلامی را داشتند که با هوشیاری، آمادگی، اقتدار و حضور تثبیت‌کننده نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی ارتش، آنها جرات تعدی به ایران را نداشتند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای موقعیت راهبردی و ژئوپلیتیک خاص در منطقه غرب آسیا است. از این رو نظام سلطه و استکبار جهانی همواره در طول تاریخ با چشم طمع به این جغرافیای متنعم و بی‌نظیر به لحاظ گذرگاهی نگریسته و بدون شک حفظ و حراست تمام عیار از میهن عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند؛ از «اوجب واجبات» است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مهمترین راهبرد نظام اسلامی در مقابله با نظام سلطه را از منظر اندیشه راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، قوی شدن دانست و تصریح کرد: «صيانت از نعمت و موهبت «استقلال‌خواهی» و «عدم وابستگی» به استکبار جهانی در گرو قدرتمند شدن در تمامی ابعاد و مولفه‌های قدرت است».

امیر سرتیپ حاتمی، اقتصاد، علم، دانش و فرهنگ را به عنوان برجسته‌ترین شاخصه‌ها و مولفه‌های اقتدار کشورها یاد کرد و گفت: «یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مهم قدرت در عصر حاضر، قدرت دفاعی کشورها است که به لطف خدا امروز نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان مومن، شجاع، ولایتمدار و جان برکف و با در اختیار داشتن و بهره‌مندی از تسلیحات پیشرفته به آن دست یافته است».

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: «امروز با تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، در صنعت دفاعی به ویژه در حوزه‌های رزم زمینی که مورد نیاز فرماندهان و رزمندگان نیروی زمینی است، به پیشرفت‌های خیره‌‌کننده‌ای دست یافته‌ایم. ما در این مسیر به هیچ کشور و قدرتی وابستگی نداریم و آمادگی داریم بخش اعظمی از محصولات و دستاوردهای پیشرفته خود را به سایر کشورها صادر کنیم».

امیر سرتیپ حاتمی گفت: «در حال حاضر به هیچ عنوان با دوران دفاع مقدس و گذشته‌های نزدیک قابل مقایسه نیستیم و این پیشرفت‌های دفاعی در تمامی حوزه‌های رزم به ویژه در حوزه‌های موشکی، پدافندی و پهپادی، خار چشم دشمنان ایران اسلامی شده است».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1313