صادرات حدود ۱۸۰ میلیون دلار کالا از مرز بازرگان

مدیر کل گمرک بازرگان با اشاره به اینکه این مرز بزرگترین مرز زمینی کشور است، از صادرات ۱۷۹ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار کالا از طریق این مرز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

مجتبی بازگیر، مدیرکل گمرک بازرگان، روز پنچشنبه، 14 مرداد، در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: «از ابتدای امسال تاکنون، ۱۷۹ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار کالا از طریق این مرز صادر شده است».

بازگیر افزود: «این محصولات شامل پتروشیمی، نباتی، کشاورزی، سنگی، اشیاء سرامیکی و شیشه‌ای، قراضه و ضایعات از آهن و فولاد و نساجی است».

وی با بیان اینکه مقدار کالای صادر شده در این مدت ۴۵ هزار و ۳۶۰ تن بود، افزود: «همچنین در این مدت صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز ۴۰۶ هزار و ۲۶۳ تن است که از نظر ارزش ۵۶۶ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۶۵۵ دلار برآورد می شود».

یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌ غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که دروازه ورود ایران به بازارهای اروپایی به شمار می‌رود و آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1284