دیدار نخست وزیران روسیه و قزاقستان در حاشیه نشست شورای مشترک دولت های اوراسیا

نخست وزیران روسیه و قزاقستان طی دیدار صورت گرفته در آلماتی با تاکید بر حفظ حجم مبادلات تجاری بین دو کشور بر ضرورت گسترش همکاری دو جانبه و در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شرایط شیوع ویروس کرونا تاکید کردند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه دولت فدراسیون روسیه، میخائیل میشوستین،  نخست وزیر فدراسیون روسیه عصر روز پنج شنبه، 16 بهمن، با اَسکر مامین، نخست وزیر قزاقستان در شهر آلماتی دیدار و در خصوص همکاری های اقتصادی دوجانبه گفتگو کرد.

این دیدار در حاشیه نشست شورای مشترک دولت های اوراسیا و همایش دیجیتال آلماتی برگزار گردید.

نخست وزیر قزاقستان ضمن خوش آمدگویی به همتای روس خود گفت: «سال گذشته (میلادی-تحریریه) علی رغم رویدادهای دشوار در اقتصاد و بحران های جهانی، ما توانستیم حجم مبادلات تجاری را در سطح سال 2019 میلادی حفظ کنیم. در عین حال جهت گیری های جدیدی در همکاری ما توسعه یافتند».

وی افزود: «ما مطمئن هستیم که همکاری راهبردی ما در همه زمینه ها در سال 2021 میلادی نیز ادامه خواهد یافت».

مامین با ابراز تشکر از روسیه بابت دریافت واکسن "اسپوتنیک وی" (Sputnik V) اعلام کرد: «از اول فوریه واکسیناسیون عمومی در بین مردم قزاقستان آغاز شد».

نخست وزیر روسیه به نوبه خود با تشکر از همتای قزاق بخاطر همکاری های دوجانبه و در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: «طرف قزاق و شرکای ما در بین اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا تلاش های زیادی انجام دادند برای ایجاد زمینه های فعالیت دیجیتال در اتحادیه ما».

وی با اشاره به دستاوردهای جدیدی که قرار است در همایش دیجیتال آلماتی رونمایی شود افزود: «ما به هماره شما از دست آوردهای بدست آمده من جمله با مشارکت بانک توسعه اوراسیا که مربوط به کرونا می شود مثل "بدون COVID-19 سفر می کنم" و اپلیکیشن های مروبط به کاریابی بازدید خواهیم کرد».

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شناسه: 123