ارتقاء همکاری بین استان های مازندران و گومل بلاروس در برنامه کاری سفارت ایران در مینسک

سفیر ایران در مینسک طی سفر کاری به استان گومل بلاروس و ملاقات با مقامات آن استان در خصوص تقویت و توسعه همکاری های همه جانبه بین استان های گومل و مازندران  گفتگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از صفحه اطلاع رسانی اینستاگرام سعید یاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس روز چهارشنبه، ۸ اردیبهشت، در سفری کاری به استان گومل با استاندار، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و رئیس منطقه آزاد تجاری این استان دیدار کرد.

یاری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «در چارچوب برنامه توسعه و تقویت همکاری های استانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس، در باره راهکارهای فعال کردن ارتباطات استانی و گسترش همکاریهای اقتصادی، تجاری، فرهنگی بین استان های گومل و مازندران تبادل نظر کردم».

در این سفر، سفیر ایران در مینسک از مراکز صنعتی و تولیدی استان، از جمله هولدینگ "‌گوم سل ماش‌"، تولید کننده کمباین و کارخانه شکلات سازی "اسپارتاک" بازدید کرد.

در این گزارش آمده است: «در دیدار با آقای گنادی سالاوی، استاندار گومل، مراتب آمادگی جناب آقای حسین زادگان، استاندار محترم مازندران، برای دعوت از ایشان جهت سفر به مازندران را به ایشان اعلام کردم».

مقرر شد تاریخ سفر از طریق مجاری ذیربط هماهنگ شود و طرفین قبل از انجام این سفر، بطور ویدئوکنفرانس در باره برنامه ها و اولویت های همکاریهای فیمابین رایزنی کنند.

قابل ذکر است که در جریان دیدار استاندار اسبق مازندران از استان گومل در تاریخ 25 مهر ماه 1388، موافقتنامه همکاری های بازرگانی، اقتصادی، علمی، فناوری و فرهنگی میان دو استان و همچنین، قرارداد خواهر خواندگی  شهرهای ساری و گومل و  نیز یادداشت تفاهم همکاری و تبادل اطلاعات فیمابین اتاق بازرگانی و صنایع استانهای گومل و مازندران به امضاء رسیده بود.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 733