نصب نرم افزار های روسی بر ابزارهای هوشمند جدید اجباری شد

نصب نرم افزار های روسی بر ابزارهای هوشمندی که از 12 فروردین به بعد ساخته می شوند اجباری شد. قانون مربوطه در پاییز سال 1398 توسط رئیس جمهور روسیه امضاء شد. انتخاب نحوه نصب نرم افزار ها بر عهده تولید کننده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری تاس، درگاه رسمی اطلاعات حقوقی فدراسیون روسیه امروز، 11 فروردین، اصلاحیه مصوبه دولت روسیه مورخ 7 فروردین 1400 این کشور در خصوص اجبار نصب نرم افزار ها و اپلیکیشن روسی بر ابزارهای هوشمندی که در روسیه بفروش می رسند را منتشر کرد.

بر اساس این اصلاحیه پیش نصب نرم افزار و اپ های روسی بر ابزارهای پیچیده و هوشمند الکترونیکیی اجباری خواهد بود که از تاریخ 12 فروردین سال جاری ساخته می شوند. پیشتر مصوبه مربوطه، اعمال این قانون را از تاریخ 12 دی سال 1399 اجباری می کرد.

قانون اجبار پیش نصب نرم افزار و اپ های روسی بر ابزارهای هوشمند در پاییز سال 1398 توسط رئیس جمهور روسیه امضاء شد و تاریخ اجرای آن تیر ماه سال 1399 در نظر گرفته شده بود. اما دومای دولتی روسیه در ماه فروردین 1399 طی مصوبه ای تاریخ اجرای این قانون را 12 دی ماه سال 1399  مقرر ساخت. در نهایت آذرماه همان سال دومای دولتی قانونی را تصویب کرد که اجرای قانون را برای سه ماه دیگر به تاخیر می انداخت.

در دی ماه سال 1399 دولت روسیه فهرست نرم افزا و اپ های روسی که باید در ابزارهای الکترونیکی هوشمند نصب بشوند را تصویب کرد. بدین ترتیب برای ابزارهای الکترونیکی هوشمند با سیستم عامل Android و iOS باید نرم افزار "یاندکس.بروزر"، جستجوگر "یاندکس"، "یاندکس.کارتی" (یاندکس مپ)، "یاندکس.دیسک"، "پوچتا میل.رو" (پست الکترونیک Mail.ru)، پیام رسان ICQ، آپ دستیار صوتی "ماروسیا"، "نووستی میل.رو" (اخبار Mail.ru)، شبکه های اجتماعی "و کانتاکته" (VKontakte-VK) و "آدناکلاسنیکی" (Odnoklassniki – OK)، آپ های MirPay، "گوس اوسلوگی" (خدمات دولتی) و غیره در زمان تولید نصب شوند.

بر اساس قوانین مصوب در این زمینه تولید کنندگان سه راه کار برای پیش نصب نرم افزار های روسی را خواهند داشت که عبارتند از: نصب کامل نرم افزار ها بر روی هارددیسک؛ نصب نرم افزار بصورت "پنجره واحد" که در آن کاربر به اختیار خودش می تواند نرم افزار مورد نیاز خود را انتخاب کند؛ و در نهایت تولید کننده می تواند آیکن نرم افزار مورد نظر را بر صفحه نمایش ابزار هوشمند قرار دهد که کاربر در صورت انتخاب آن می تواند نرم افزار را نصب کند.

انتخاب هر یک از این سه روش پیش نصب نرم افزار های روسی بر عهده تولید کننده است.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 484