روسیه به واکسن ضد کرونا با قابلیت نگهداری در دمای بالای صفر درجه دست یافت

وزیر بهداشت روسیه از تامین نوع جدید واکسن ضد کرونای "اسپوتنیک وی" خبر داد که قابلیت نگهداری در دمای هشت درجه سانتیگراد را دارد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت کرملین، میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت فدراسیون روسیه روز دوشنبه، 2 فروردین، در نشست مجازی در خصوص بررسی مسائل مربوط به ارتقاء و توسعه روند تولید واکسن و واکسیناسیون در روسیه که با حضور رئیس جمهور، برخی مسئولین نهادهای ذیربط و مراکز و شرکت های داروسازی این کشور برگزار شد از دستیابی روسیه به نوع جدید واکسن "اسپوتنیک وی" خبر داد.

موراشکو ضمن اشاره به اتخاذ گام در زمینه تغییر شرایط نگهداری و مصرف واکسن روسی گفت: «همچنین می خواهم به اطلاع شما برسانم که اولین سری واکسن "Sputnik V" با قابلیت نگهداری در دمای بین دو تا هشت درجه، در حالت غیر یخ زده، که زنجیره تامین مناسب تری دارد، در اختیار مراکز پزشکی قرار داده شده است».

وزیر بهداشت روسیه ضمن اشاره به اتمام مراحل آزمایشات بالینی واکسن "اسپوتنیک لایت" افزود: «هدف دیگری که در پیش روی ما است تسریع روند واکسیوناسیون است».

وی در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرگزاری "ریانووستی" افزود: «در حال حاضر قرارداد تامین 30 میلیون دوز واکسن "اسپوتنیک وی" به امضاء رسیده است و همچنین واکسن "اپی واک کرونا" نیز تامین خواهد شد. برنامه های تولید اجرا شده است و بنابراین بیش از 30 میلیون نفر تا اواخر ماه می میلادی مد نظر هستند که تقریبا تا 15 جوئن واکسن آنها تزریق خواهد شد».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 450